MrG Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Noen som vet forskjeller mellom disse, og evt. hvor man kan få kjøpt tuning bokser i norge? Jeg ønsker å trimme bilen min, men vil at operasjonen skal være enkelt reversibel bl.a fordi jeg vil ta med meg "investeringen" til ny bil når jeg selger samt det faktum at møller liker dette dårlig Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 tror chip/boks er samma greia bare forskjellig installasjon, men er ikke 100% sikker da Lenke til kommentar
Sunseeker Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Autopower -> http://www.autopower.no/bsr_ppc/ppc.htm PPC kan imidlertid ikke "overflyttes" til ny bil da den "låser" seg til motoren ved første reprogrammering. Lenke til kommentar
jorgeir Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Noen som vet forskjeller mellom disse, og evt. hvor man kan få kjøpt tuning bokser i norge? Jeg ønsker å trimme bilen min, men vil at operasjonen skal være enkelt reversibel bl.a fordi jeg vil ta med meg "investeringen" til ny bil når jeg selger samt det faktum at møller liker dette dårlig Boksene er svært enkle å instalere (10 min) og enda enklere å ta ut(2 min) Effekt økning på 20-30% Prisene ligger fra kr 1995 inkl. mva. Sjekk www.modify.no Boksene fra modify har en feilmargin på under 0,5% og kommer med 14 dagers full returrett og 2 års produktgaranti Lenke til kommentar
jorgeir Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Tuningbokser kan dere finne på www.modify.no og prisene fra kr 1995 inkl. mva. Det er de beste prisene i norge pr. idag. Effekt økning på 20-30% 14 dagers full returrett og 2 års produktgaranti. Boksene har en feilmargin på under 0,5% mot andre merker som er opp mot 25% Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 20-30% effektøkning? kan umulig stemme på vanlig biler uten turbo/diesel ? Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Tuningbokser og chip er helt forsjellige løsninger. Ved "chiptuning" omprogrammerer man motorstyringen, slik at alle sikkerhetsfunksjoner etc er intakte. En "boks" endrer signalene motorstyringen får fra sensorene i motoren, slik at den tilfører ekstra drivstoff. Dette fungerer stort sett bare på dieselmotorer, fordi de er så robuste og er lite sårbare for blandingsforhold etc. Boks er praktisk og lett å montere/demontere. Chip er mer korrekt i forhold til motoren, og gir i de fleste tilfeller mer effekt, lavere forbruk og mindre eksosrøyk. Lenke til kommentar
trondiz Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Så boks fungerer ikke bra på bensin da nei..??? Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Så boks fungerer ikke bra på bensin da nei..??? Dette fungerer stort sett bare på dieselmotorer, fordi de er så robuste og er lite sårbare for blandingsforhold etc Ditt svar Endret 26. september 2004 av Denethor Lenke til kommentar
MrG Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Takk for gode svar, skal sjekke dette ut litt mer. Fikk vite at nye audi'er har motorstyringsenheten forseglet i en boks, og at det ikke uten videre er enkelt og chippe disse uten at gutta på møller vil kunne se at denne boksen har vært åpnet. Etter det jeg har hørt og lest sålangt er jeg blitt litt skeptisk til tuningboks, da det eneste de tydeligvis gjør er å dytte mer drivstoff inn i dysene - og gir mye svartrøyk. MrG Lenke til kommentar
MrG Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Jeg vil svært gjerne høre fra folk som har erfaring med boksene fra modify.no..Evt. også autopower PPC. MrG Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg bruker en Speed-Buster på min A4 110hk tdi, som jeg kjøpte på Nordisk Felgimport. Dreiemomentet er økt og tipper den yter rundt +15-20hk. Forbruket og soting er omtrent som det var før. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Etter hva jeg har lest/hørt fra andre (fra vacn særlig), så er chip det desidert beste alternativet. Da har du alle diagnoseverktøy, sikkerhetsprogram osv i orden, mens en boks tar lite "hensyn" til motorens beste, og bare kjører på mer drivstoff og luft. Så selv om du kanskje mister forseglinga med chip, så vil jeg si at dette er den beste løsningen. - Selv om den koster litt mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå