meastp Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Hei, Jeg har et Sony DCR-PC115 videokamera og vil ta opp fra tv eller videospiller, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Er det noen instillinger som må gjøres på tv/videospiller/kamera før jeg starter? Når jeg prøvde fremgangsmåten som sto i bruksanvisningen og tok opp, kom det bare ett grått bilde når jeg spilte av. Jeg har en 28" Widescreen Phillips tv og en vhs videospiller av samme merke. Takker for svar! Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 20:27, meastp skrev:Hei,Jeg har et Sony DCR-PC115 videokamera og vil ta opp fra tv eller videospiller, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Er det noen instillinger som må gjøres på tv/videospiller/kamera før jeg starter? Når jeg prøvde fremgangsmåten som sto i bruksanvisningen og tok opp, kom det bare ett grått bilde når jeg spilte av.Jeg har en 28" Widescreen Phillips tv og en vhs videospiller av samme merke.Takker for svar! Hei! jeg har et DCR-PC100 kamera som er ganske identisk med ditt. Nå vet jeg ikke hva slags tilkoblingskontakt(er) du benytter, men tipper på at det er scart. Da jeg mottok mitt kamera fulgte det med en scartkontakt som kun fungerte til avspilling. Jeg måtte ta meg en tur til en radio/tv-forhandler å kjøpe en Scartkontakt som hadde både inn og utgangsmulighet. Denne kontakten er så og si identisk med den du har, men det sitter en bryter på denne som gir deg muligheten til å velge om den skal fungere som en inn eller utgang. Alle radio/tv-forhandlere har denne, og prisen ligger på ca 75-100 kroner. Håper dette hjalp deg. Lenke til kommentar
Anton Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Du må bare bruke phono pluggene (den gule + lyd) ikke S-video inngangen - ellers får du bare sort/hvitt film, ikke farger. Hvis S-video pluggen står i kameraet blir phono inngangen (den gule for bilde) koblet ut. - Anton - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå