Carnifex Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Det spekuleres også i om nVIDIA kun kan kjøre HL2 i DX8, mens ATi kan kjøre alt i DX9. Eh nei. Dette gjelder kun FX serien. Altså ikke den nyeste generasjonen til nvidia. Argh! Les litt til da.. VÆR så grei Les litt til hva da? Det du skrev var lite presist og jeg kommenterte det. Ikke ta det ille opp Endret 15. september 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hvis det stemmer at nvidia bare kan kjøre på dx8 kontra dx9 på ati basert skjermkort så vil det være fordelaktig med x800 serien emn slik som jeg tror det blir så er det et fett hva som er best, tror bestemt at de som har de nye high end kortene er fornøyde da de sikkert holder i massevis til hl2 osv. Men det er alltid noen som sutrer over et par frames i forskjell og sitter konstant å kikker på fraps osv Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hvis det stemmer at nvidia bare kan kjøre på dx8 kontra dx9 på ati basert skjermkort så vil det være fordelaktig med x800 serien Dette gjelder altså FX kortene, ikke 6800/6600 serien. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 FX kortene kan fint kjøre DX9. Men DX8 blir satt automatisk. Det er heller ingen problemer å sette fx kortene til å kjøre DX9. Men nå er vel uansett FX kortene ute av diskusjonen om hvilket kort som egner seg best for half life 2. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hvis det stemmer at nvidia bare kan kjøre på dx8 kontra dx9 på ati basert skjermkort så vil det være fordelaktig med x800 serien Dette gjelder altså FX kortene, ikke 6800/6600 serien. Helt riktig,og ikke er X800 kortene noe spessielt bedre enn 6800 eller. http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...e-source_7.html Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 FX kortene kan fint kjøre DX9. Men DX8 blir satt automatisk. Det er heller ingen problemer å sette fx kortene til å kjøre DX9. Men nå er vel uansett FX kortene ute av diskusjonen om hvilket kort som egner seg best for half life 2. Det er meget mulig, men etter det jeg har lest sier Valve at de ikke fikk FX kortene til å gå når de brukte Dx9 path. Men jeg er helt enig med deg. Det er vel ingen som mener at FX kortene er i toppen av ytelse i HL2. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hvis det stemmer at nvidia bare kan kjøre på dx8 kontra dx9 på ati basert skjermkort så vil det være fordelaktig med x800 serien Dette gjelder altså FX kortene, ikke 6800/6600 serien. Hmmm ok men da er det jo et fett hva du putter i maskinen men et 6800 kort med 256Mb ram er vel å foretrekke fremfor et med 128Mb ram siden disse teksturene blir store? Lenke til kommentar
Tromax Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Det er ikke noe fakta, Valve har lagt til noe de kaller "mixed mode" som er for FX5XXX serien, da i tidligere tester FX5900 lå bak Radeon9600. Om du får 120FPS med X800XT og 105FPS med 6800Ultra ser ikke jeg på det som noe "tap". Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 *trøtt* Skal finne mer håndfast til dere i morgen Men jeg må opp om 5 timer, så jeg kvelder for denne gang. Natta, diskuter med måte. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Ati skal vistnok yte noe bedre da de er best på direct3d. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 kanskje litt off topic, men det er sikkert greit. hvordan vil dette systemet takle hl2 ? jeg mener det bør gå helt glatt, med tanke på cpu og skjermkort. Cpu: p4 2.6 ht 800 FSB Ram: Kingston 2 x 256 mb ddr ram pc 3200, cl 3 Hovedkort: Dell dimension 8300,styrt av Intel 875p brikkesett Skjermkort : Radeon 9800 Pro, minimalt overklokket. ? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 hvordan vil dette systemet takle hl2 ? jeg mener det bør gå helt glatt, med tanke på cpu og skjermkort. Det vil nok gå helt greit ja. Hvis du ser på stresstesten som ghbing viser til så gjør 9800 pro det ganske bra her. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 FX kortene kan fint kjøre DX9. Men DX8 blir satt automatisk. Det er heller ingen problemer å sette fx kortene til å kjøre DX9. Men nå er vel uansett FX kortene ute av diskusjonen om hvilket kort som egner seg best for half life 2. Det er meget mulig, men etter det jeg har lest sier Valve at de ikke fikk FX kortene til å gå når de brukte Dx9 path. Men jeg er helt enig med deg. Det er vel ingen som mener at FX kortene er i toppen av ytelse i HL2. For å kjøre i en ren DX9 path i source enginen kan du skrive "mat_dxlevel 90" i consolen. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 hvordan vil dette systemet takle hl2 ? jeg mener det bør gå helt glatt, med tanke på cpu og skjermkort. Det vil nok gå helt greit ja. Hvis du ser på stresstesten som ghbing viser til så gjør 9800 pro det ganske bra her. flotters gleder meg så jævlig til det kommer, noen som vet om det er mulig å forhåndsbestille det på nettet, eller er det umulig siden det ikke er noen offisiell utslippsdato ? Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Corcy, vi vet at det går ann å spille HL2 i directx 9.0, men det blir jo rett og slett uspillbart.. See? OT: Kraftig skrive feil http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...e-source_7.html Cs: Souce Måtte bare Endret 16. september 2004 av M@R7!N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå