genetex Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 noen som vet hvilket skjermkort som egner seg best til hl2? Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 finnes mange andre innlegg som forteller deg det.................. i så fall er det radeon kort Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Radeon X800 XT. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 i så fall er det radeon kort hvorfor det ? nå vet jo ikke jeg om hl2 kjører på direct x eller open gl, men hvis det kjører på open gl bør det vel heller kjøre bedre på nvidia kort? altså, kjører hl2 på open gl eller direct x ? Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 direkt x, samme som cs source Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) i så fall er det radeon kort hvorfor det ? nå vet jo ikke jeg om hl2 kjører på direct x eller open gl, men hvis det kjører på open gl bør det vel heller kjøre bedre på nvidia kort? altså, kjører hl2 på open gl eller direct x ? HL2 er Direct X og Radeon X800XT PE vil nok være sinnsykt bra på dette spillet. Men du vil også få glimrende ytelse med X800Pro og 6800 serien. Endret 15. september 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Direct X. Som ATI tradisjonelt har vært sterkest på, mens Nvidia har og er vel sterkest på OpenGL Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Nå er det i værtfall bekreftet fakta at ATI ligger over Nvidia i Half-Life 2. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Nå er det i værtfall bekreftet fakta at ATI ligger over Nvidia i Half-Life 2. Det vil jeg se før jeg tror det. Lenke til kommentar
genetex Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 tusen takk for hjelpen folkens:) Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Nå er det i værtfall bekreftet fakta at ATI ligger over Nvidia i Half-Life 2. Det vil jeg se før jeg tror det. Stresstestene indikerer at Radeon kortene har bedre ytelse og spesielt med AA/AF. Noe av dette kan kanskje bli litt jevnere etterhvert som nye drivere kommer osv. Men de mange glemmer er at 6800GT/Ultra kjører HL2 flytende og. Det blir liksom litt meningsløst å henge seg opp i at ATI har høyere FPS så lenge de begge kjører det helt fint med høy kvalitet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Nå er det i værtfall bekreftet fakta at ATI ligger over Nvidia i Half-Life 2. Det vil jeg se før jeg tror det. Har det ikke vært mange offisielle tester på dette til nå? Blandt annet Half-Life 2 stress test i CS Source Beta. Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Finnes ingen fasit på at ATI er bedre enn NVIDIA i HL2, og hvorfor. Det finner vi ut av når Half Life 2 kommer. Half Life 2 skal være ATI's spill egentlig, med tanke på pengene ATI har lagt i det. Lenke til kommentar
Intel Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Ryktene sier at ati kort vil bli best i hl2, men jeg tviler. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Finnes ingen fasit på at ATI er bedre enn NVIDIA i HL2, og hvorfor. Det finner vi ut av når Half Life 2 kommer. Half Life 2 skal være ATI's spill egentlig, med tanke på pengene ATI har lagt i det. Men S.T.A.L.K.E.R er nvidias spill og det betyr ikke at man ikke kan spille det helt glimrende med ati kort Jeg tror nok de færreste vil angre på hverken 6800 ultra eller x800 xt pe, men det er min mening. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Ryktene sier at ati kort vil bli best i hl2, men jeg tviler. Vel... av de testene som foreløpig er gjort, har ATi vært langt bedre enn nVIDIA... Det spekuleres også i om nVIDIA kun kan kjøre HL2 i DX8, mens ATi kan kjøre alt i DX9. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Det spekuleres også i om nVIDIA kun kan kjøre HL2 i DX8, mens ATi kan kjøre alt i DX9. Eh nei. Dette gjelder kun FX serien. Altså ikke den nyeste generasjonen til nvidia. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Det spekuleres også i om nVIDIA kun kan kjøre HL2 i DX8, mens ATi kan kjøre alt i DX9. Eh nei. Dette gjelder kun FX serien. Altså ikke den nyeste generasjonen til nvidia. Argh! Les litt til da.. VÆR så grei Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Ryktene sier at ati kort vil bli best i hl2, men jeg tviler. Vel... av de testene som foreløpig er gjort, har ATi vært langt bedre enn nVIDIA... Det spekuleres også i om nVIDIA kun kan kjøre HL2 i DX8, mens ATi kan kjøre alt i DX9. Om det er fakta vil det jo være helt latterlig for Nvidia brukere. Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Det er ikke noe fakta, Valve har lagt til noe de kaller "mixed mode" som er for FX5XXX serien, da i tidligere tester FX5900 lå bak Radeon9600. Om du får 120FPS med X800XT og 105FPS med 6800Ultra ser ikke jeg på det som noe "tap". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå