Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link trådløstnettverk Anbefales, Veldig lett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vært en del tråder i forumet vedrørende problem med stabiliteten på den trådløse delen på en del D-Link-routere, grunnet buggy firmware. Min egen erfaring er heller ikke helt god når det gjelder kvaliteten på D-Link's firmware på en ikke-trådløs router. Det ville nok derfor være mer nyttig om du ventet noen uker før de varme anbefalingene ble presentert.

Lenke til kommentar

...og la meg legge til:

Du kan ikke bruke feks d-link DI-624+ til P2P-programmer. Denne routeren har ikke uPnP støtte. D-Link support kaller denne routeren for en billigrouter. Frekke folk!

Svaret fra d-link: "routeren takler ikke slike programmer fordi programmene initierer for mange tcp/ip sessjoner samtidig, hvilkent er begrenset til 2-300 i de

fleste "hjemme--bruks" routere uansett merke i den lavere prisklasse".

Vet ikke hvordan det er med di-624, men det er nok av dårlige erfaringer med den også D-link forum

Jeg har bare dårlige erfaringer med D-link, og angrer som en hund på at jeg kjøpte det.

rk

Lenke til kommentar

D-link er bare dritt i mine øyne!

Har utrolig dårlig erfaring hvis de kjøres "hardt" (De dør forøvrig hvis de kjøres "mildt"også etter en stund)

Bruker D-link på jobben (alt fra base-stasjon til kort) og basestasjonene dør stadig vekk og kortene slutter å fungere...

Vi har hatt ca 30 D-link kort og byttet i hvertfall 15. Nå har leverandøren vår vært snill og begynt å gi oss et annet merke som har vist seg å tåle mye mer!

Så til tråd-starter, ikke juble enda..vent noen uker!

Endret av Makky
Lenke til kommentar

jeg har en di-714p+ som jeg har brukt i halvannet år uten noen som helst form for problemer. eneste er at den kun har støtte for kryptering opp til 265 bit wep, men ikke wpa, dessverre.

jeg er knallfornøyd, men så har jeg også tatt meg bryet med å stille inn routeren korrekt og bruke kompatible d-link pcmciakort.

Lenke til kommentar
[quote name='romankovich' date='16/09/2004 : 14:54']Denne routeren har ikke uPnP støtte. [/quote]
Vet at DLINK har hatt litt problemer med DI-624+ routeren i starten. Men etter at siste firmware ble lansert har min virket uten problemer! God dekning og detter ikke ut.

Dette med uPnP er vel ikke helt riktig? Endret av Manders
Lenke til kommentar
Hm, jeg har samme router selv.. Hvordan fjerner jeg firewallen på den? Eventuelt forwarder porter? :roll:

Du kan bruke f eks virtuel server valget under advanced for å forwarede spesielle porter til en dedikert maskin.

Det kan da være lurt å ha static ip til den maskinen det gjelder!

Lenke til kommentar

Jeg har satt opp flere DLink-routere, både 624+ og 624. Og med tilhørende DLink-kort og andre fabrikater av kort.

Erfaringen er at firmware på routerne har vært ustabil og den oppfører seg som andre i tråden nevner (dør ut etc.). Har nå testa siste beta-versjon av firmware i en ukes tid og den fungerer best så langt.

uPnp fungerer fint og f.eks. Azureus får helt kurant hastighet.

Noe som ikke fungerer like bra er windows xp sitt innebygde "kontrollpanel" for trådløst nettverk, spesielt dersom man benytter seg av WEP.

Lenke til kommentar
Noe som ikke fungerer like bra er windows xp sitt innebygde "kontrollpanel" for trådløst nettverk, spesielt dersom man benytter seg av WEP.

Det er noe jeg også har lagt merke til! Men etter at SP2 til XP ble installert, har stabiliteten og yteslen på trådløst blitt bedre.

Kan ikke huske at forbindelsen "droppet" siden SP2 installasjonen for Norsk XP ble installert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...