Nightwish Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg skal installere XP på en tom harddisk som er formatert og helt "ren". Men jeg får ikke boota fra XP cden, og får da ikke installert! Vet dette høres dumt ut men.. Noen andre måter å gjøre det på, eventuelt hvordan boote fra XP cden? Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Del knappen i oppstarten slik at du kommer inn i bios. Så velger du first boot device: cdrom under advanced et eller annet. Save og quit. Da skal du klare å boote bra xp cd'en... Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 det var det første jeg prøvde, men det funker ikke..... Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 mulig dette er dumme forslag, men du er klar over at du må trykke en tast for å boote? Når det står: trykk en tast for å boote med cd eller noe sånt. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Eller kanskje det er piratkopiert? Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 joa, det står booting from atapi cd-rom eller.no, men så står det bare at det er ugyldig systemdisk og noe annet dritt Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 æ tru du har en pirrat-cd! men har det noe å si da, funker jo fjell med min pirat-cd! Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 mulig det, men jeg får det ikke til å funke! her er den exakte feilmeldlingen: ----------- Boot from ATAPI CD-ROM : Ugyldig systemdisk Sett inn en annen disk, og trykk en tast ----------- well? neon forslag? Har lest et sted der men kunne fixe slik at Pcen booter fra XP cden når det ikke er i orden Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Merk; Det er ikke ALLE WinXP-CD'er som har booting... Det har mest sannsynlig ikke din. Har du derimot mulighet for å gå inn på CD'en, ser du at det er mulighet for å lage boot-disker der (du må lage 4 disketter). Det finnes også noen bedre måter å gjøre dette på... min favorittmåte, er å lage en bootable CD av en non-bootable, samt å slipstreame de service-packs'a du trenger (SP1/SP2 ?), i tillegg til eventuelle drivere til nettverk, gfx osv., slik at du ikke trenger å koble deg opp på nett før du har alt oppe og går, slik at du ikke får virus... Offtopic; skulle du mot all formodning få den meldingen om at PC'en slår seg av om 60sec, velg Start-Run-CMD -> skriv: shutdown -a - Så forsvinner meldingen. Da kan du i ro og mak legge inn antivirus-programmer, firewalls og sikkerhetsoppdateringer i fleng... Søk litt på google ang. det jeg sa, evt se Bink.nu for mer info... Håper dette hjalp noe. Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Da har jeg et sprørsmål: Hvordan lager jeg en bootable CD????? Ellers tusen takk for et svar som ga mening! Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Sånn lager du en bootable CD Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 aha, tusen takk Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 No problem Håper du får det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå