andreazs Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg har lest meg frem til at server-utgaven av nforce4-hovedkorta blir for dual opteron pcer. Men jeg lurer på om den "vanlige" SLI-utgaven kommer for 754-prosessorer, eller om man må kjøpe 939- prosessor ? og om det er noen som tør å gjette hva et slikt hk kan komme til å koste ? Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 det kommer vel snart vil jeg tro, men er ike så sikker om det kommer til 754 utgaven...mest sansynelig 939 og 940! Lenke til kommentar
andreazs Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 (endret) okey, hadde håpet å slippe å cashe ut for en rådyr 939 prosessor da. hovedkortet blir sikkert ikke gratis det heller, og jeg har jo tenkt til å kjøre SLI...*sukk* Endret 15. september 2004 av andreazs Lenke til kommentar
skyline Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 okey, hadde håpet å slippe å cashe ut for en rådyr 939 prosessor da. hovedkortet blir sikkert ikke gratis det heller, og jeg har jo tenkt til å kjøre SLI...*sukk* Vel, jeg tviler litt på att Socket 754 blir prioritert, av hovedkort produsentene. Men socket 754 er støttet av chipsettet; "The chipset will be Socket 754/939 and 940 capable and will have multiprocessing capabilities." Les her for mer info:http://www.nforcershq.com/modules.php?name...rticle&sid=1708 Socket 754 cpu`er vil vel fases ut etter hvert, og socket 939 cpu`er vil nok synke ganske kraftig i pris frem mot lanseringen av Nforce4, så jeg tror ikke jeg ville uroet meg for høye cpu priser, som kjent så er jo A64 4000+ og FX55 rett rundt hjørnet, det vil føre til lavere pris på de gammle modellene. Lenke til kommentar
andreazs Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Kan hvertfall si det sånn at jeg gleder meg heftig. Sparer alt jeg kan. Noen som tør å tippe noe om hvor dyre SLI hovedkortene kan komme til å bli da ? 2000 ? Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Det hørtes usannsynlig høyt ut... Tipper rundt 1500 akkurat når de lander på markedet og du får de vel ned i rundt 1000 kroners klassen etter en stund... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Socket 754 cpu`er vil vel fases ut etter hvert,og socket 939 cpu`er vil nok synke ganske kraftig i pris frem mot lanseringen av Nforce4 Nei nei nei... Socket 754 kommer til å være AMD sin "value-platform" en god stund til... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Socket 754 cpu`er vil vel fases ut etter hvert Du kunne like gjerne ha sagt: ikke kjøpe noe som helst fordi: * Socket 939 kommer til å fases ut etter hvert. * LGA 775 kommer til å fases ut etter hvert. * Socket 940 kommer til å fases ut etter hvert. osv osv... Poenget er at "etter hvert" er veldig lenge til. Sansynligvis over 2 år til. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Socket 754 cpu`er vil vel fases ut etter hvert Du kunne like gjerne ha sagt: ikke kjøpe noe som helst fordi: * Socket 939 kommer til å fases ut etter hvert. * LGA 775 kommer til å fases ut etter hvert. * Socket 940 kommer til å fases ut etter hvert. osv osv... Poenget er at "etter hvert" er veldig lenge til. Sansynligvis over 2 år til. I tillegg, hvem i all verden gidder å skuffe ut mange mange tusen på ny CPU for å bruke det på et gammelt hovedkort med gammel ram? Spesielt nå, som utviklingne av CPUer har bremset litt ned og nye produkter er bare marginalt bedre ( kun få % forskjell i ytelse mellom de ulike modellene, men mange hundre kroner i prisforskjell). Nei, det beste er å kjøpe seg socket 754 nå med en bra CPU og DDR1 ram. Så om noen år, når denne riggen ikke duger mer, kjøper du deg nytt hk+ram+cpu. Det har vel aldri lønnt seg å bare oppgradere CPU.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå