shagg0r Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hei driver å lager et kunderegister i mysql og lurer på følgende.. Når jeg skal sende ut vanlig brevpost til kundene vil jeg at for hver kunde jeg har skal det skrives ut en konvolutt med kundenavn og adresse.. Kan man få til dette med php og mysql? Noen som har prøvd dette? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) For å starte selve utskriftsjobben MÅ du til med noe client-side koding - det er sikkert. Om det går an å utføre en automatisk utskriftsjobb med f.eks javascript stiller jeg meg tvilende til. Det ville jo vært et sikkerhetshull uten like... Skulle derimot tro at det gikk an å få PHP til å lage et slags konvolutt-oppsett i HTML som brukeren av systemet da kan skrive ut på vanlig måte.. Konklusjon: Du kan få PHP til å lage en konvolutt i HTML og så få brukeren til å skrive denne ut manuelt, men ren server-side og høyst sannsynlig også client-side, vil ikke kunne utføre utskriftsjobben automatisk. EDIT: Signaturen din er for stor, btw.. Tror det er maks 4 linjer. Specs skal i profilen, ikke i siggen. Endret 15. september 2004 av Loomy Lenke til kommentar
???????? Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Dersom du kjører windows er det fult mulig å få php til å skrive ut, ta en kikk på www.php.net/printer Det finnes sikkert en del scripts på www.hotscripts.com som gir deg hint til hvordan du enkelt setter opp oppsettet. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) Dobeltpost! Endret 17. september 2004 av ???????? Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Ok takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå