Lone*Desert-Fish Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Jeg skulle nok hatt en ny kjøler, da min coolermaster er litt i sløveste laget. (Bråker og kjøler dårlig) Nå har jeg en AMD T-Bird 1.0Ghz, men den skal også byttes ut snart.(med forhåpentligvis en XP1900 ~ XP 2100) Så jeg må ha en som passer socketA og kan kjøle en XP2100 cirka. Det jeg tenkte på var en "OCZ Goliath" --> http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet262.htm Men hvilken vifte bør jeg ha på denne? Noen som vet en bra 60x60-vifte som kan kjøle XP2100.? Tenkte også at jeg heller kunne kjøpe en slik 60->80 adapter å sette en 80x80-vifte på den. Ville dette være bedre?, både med tanke på kjøling og lydnivå... Men så har jeg lest at ikke alle vifter jobber like godt under trykk(og trykk oppstår jo hvis jeg skal ha en 80x80-vifte til å blåse ned på ribba), tåler en slik Enermax 80x80 vifte å jobbe under slikt trykk? Eller er det en annen 80x80 vifte jeg bør velge? Svært glad for de svarene som blir gitt! :smile: [ Denne Melding var redigert av: Lone*Desert-Fish på 2002-05-10 14:39 ] Lenke til kommentar
normal Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 du bør velge en alpha 8045 ! en 80mm ribbe dette er en enormt stor og veldig bra kjøleribbe, så du kan sette en latterlig svak (støyfri) 80mm vifte på og allikevel ha nok til ALLE prosessorer (inkludert TB 1,4 GHz, den varmeste noensinne). Jeg anbefaler en 12dB PAPST vifte på den (lydløs i ordets rette forstand). Kjøp hos microplex de har begge deler, muligens også 3dfxcool, men tror ikke de har papst vifter (det er dette du bør gå for, ikke enermax). hva enn du gjør ikke tenk på å handle oss den banditt fjortis møkkasjappen netconnection (netDISconnection), for da støtter du uærlige metoder for å komme seg fram i bransjen. bare se her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?mod...rt=140&replies= Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Ro deg nå litt da normal :smile: Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 10. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2002 normal: men mitt hk har ikke disse fire hullene rundt prosessorsokkelen så jeg kan nok dessverre ikke gå for din anbefaling. Men alikevel takk... Noen andre som har greie på hvilke vifter som jobber godt eller dårlig under slik trykk som oppstår ved bruk av 60~80-adapter?? Og er denne løsningen jeg tenker på bra da? med bare en annen 80x80-vifte kanskje... Dere kan gjere foreslå andre luftkjølere for socketA, bare de ikke kommer så mye over 500 kr da. Tar imot alle svar og tips med glede. :smile::) Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 kjøp millenium Glaciator II: er spesiellt laget for Socket A hovedkort, men passer også på noen Socket 370 kort. Sjekk med målene om viften passer ditt hovedkort. Passer til hastigheter opp mot XP 2100+. Max 150W. Ren kobber og har blitt testet med bedre ytelse en Alpha 8045 m/Sunnon vifte. den har jeg meget fornøyd. men nå blir det vannkjøling! Lenke til kommentar
normal Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 det du skriver om coolermasteren din er at den bråker og kjøler dårlig. jeg tror nok milenniumen vil absolutt gjøre noe med kjølingen din!, men bråke noe inn i svarte granskauen for å si det fint :wink: grunnen er at disse rene kobberkjølerene trenger veldig god luftsirkulasjon for å være effektive. Hvis man skal ha stille kjøling vil jeg da tro at en koombinert kobber/aluminiumskjøler er veien å gå. Da får man det beste fra begge sider: kobberen sprer varmen raskt vekk fra prosessoren din, mens aluminium kvitter seg lett, raskt og effektivt med varmen. Hvis du ser på microplex nå har de mye på tilbud, deriblandt en taisol med kobberbunn til 115 ! kr og skikkelige PAPST vifter til 95 kr! dette er nesten havlparten av pris. Se også Power Cooler som har samme egenskapen som OCZ Gladiato, bare rimeligere Hvis jeg var deg ville jeg valgt denne viften med, bra kombinasjon mellom kjøling og lav støynivå: Papst vifte, 35m³/time, 28 dB(A) 612NGM - m/3-pins molexkontakt Hvis du er ute etter kraftigere saker, og skal overklokke hardt, anbefaler jeg enten Thermalright AX-7 eller SLK-600 SLK 600 er riktignok en ren kobberkjøler, men har veldig "fine" finner i motsetning til f.eks Swiftech MCX370 Heatsink som trenger en kraftig kjøler for å få avgitt varme fra de grove ribbene sine Disse to kjølerene vet jeg ikke hvor er biligst av microplex og 3dfxcool inkl frakt osv. men gjør deg selv og meg en tjeneste å hold deg alngt unna netDIScon, makan til svin skal du se lenge etter [ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-05-10 18:10 ] Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 jeg har hatt en zalman cu 6000 og var storfornøyd med den. null støy og regulerbar hastighet på 120 mm vifta. Lenke til kommentar
normal Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 den koster vel dobbelt så mye som min løsning om jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
normal Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 den koster vel dobbelt så mye som min løsning om jeg ikke tar feil? ...minst Lenke til kommentar
normal Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 ahh.. **** så det lagger i dag, dobbeltposter hele tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå