Master Casemod Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 skal legge opp til et LAN nettverk på rommet mitt:P ehmm....har en router oppe som har forbindelse via kabel ned til rommet mitt....derfra skal jeg splitte opp...hva børr jeg kjøpe? har 704KBs Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Switch er jo mer effektivt, det sender vel data bare den den porten som skal ha det, ikke til alle sammen, og man får bedre hastighet overall. Jeg er litt grønn på det, men switch er absolutt å anbefale, om jeg vet mye eller lite. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 ok....fordi.....ehmm det er en kabel som går fra routern oppe i annen etasje...sånn tilfedig port på routern...å så...skal den ned på rommet mitt...som da videre blir kobla i en hub/switch vil d funke? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Slik du beskriver det, skal det fungere å koble kablen fra routeren til uplinkporten på HUB/switch. Du bør kjøpe en switch. Det er ingenting å spare på å kjøpe HUB, og switcher har bedre båndbredde. HUB'er er mer eller mindre utdatert i dag. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Kabelen som du skal ha fra router til switch må byttes ut med en krysset (jeg blander alltid krysset og "ukrysset", correct me if i'm wrong) og skal gå fra samme port på router og inn i uplink på switch, som oftest siste porten, står også over porten om det er uplink. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Kabelen som du skal ha fra router til switch må byttes ut med en krysset (jeg blander alltid krysset og "ukrysset", correct me if i'm wrong) og skal gå fra samme port på router og inn i uplink på switch, som oftest siste porten, står også over porten om det er uplink. Dette er vel feil, jeg bruker vanlig (ukrysset) kabel mellom router og switch. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Det trengs antagentligvis ikke en krysset kabel. Hvorfor? De fleste ny svitsjer støtter Auto-Sensing MDI/MDI-X. Dette fjerner behovet for krysset kabel. Jeg vet at denne CNet svitsjen støtter dette, da jeg har tre stykker selv (en gammel uten Auto-Sensing MDI/MDI-X og to med): http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=104031&view=detailed Lenke til kommentar
aagr Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Tull å kjøpe hub, ingenting å spare på som nevnt tidligere her. Min erfaring er at switch er faktisk billigere enn hub! Gå for switch:thumbup: Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 ok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå