DataDyret Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 fikk min nye WD raptor 74gb s-ata disk i posten i dag . så tenkte jeg at jeg skulle ha den som c: med win xp pro på. men.... under rebooting på winxp cd (altså rett etter at jeg har trykket på en tast for å starte opp fra cd ) så kommer denne feilmeldinga : ERROR : Your hard disk doesn`t support HPA ! press a key to restart. og lengre kom jeg ikke... ???? hoved kortet er ett Gigabyte GA - 7NN400 Pro 2 socket 7 amd xp 2400+. tror ikke detta har noe med winxp cd en å gjøre , har prøvd 2-3 forskjellige. har prøvd masse forskjellige innstillinger i bios , men når jeg setter den til å boote på s-ata så blir det bare trøbbel..... noen med peil på detta ?? pliis Lenke til kommentar
CyberCS Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 legge inn s-ata drivere i start av xp install. f6 Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Kommer feilmeldinga RETT etter at du har trykt på knappen, eller etter at setup har kopiert over filer? Du må velge at den skal boote fra cd, og ikke noe annet når du skla installere winxp. Lenke til kommentar
DataDyret Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 hepp hepp... problemet er fixa omsider gikk inn i bios og disablet ata 133 raid utgangene (står 4 stk ide disker der) da var det ingen problem å få starta opp xp cd å slenga inn disketten med s-ata drivere på osv... og når xp var innstallert så lurte jeg fælt på om denne feilmeldinga ville komme tilbake når jeg enablet ata 133 raid utgangene igjen , men det gikk heeelt fint konge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå