GosSiP Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Hei jeg lurer på om det er noe mulighet for å instalere en bilstereo inn i karbinettet? Har lenge hatt denne tanken, og vil gjerne begynne å utføre dette. Tror det kan bli utrolig fet med bilstereo inne i pc'en. Vil gjerne ha en guide på hvordan man kan legge inn en sånnen i pc'en. Endret 15. september 2004 av GosSiP Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 hmm mulig den passer i en 5.2 brønn ? det hadde vert phet..kom med bilder verrtfall viss du får d til Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Den passer nok ikke i en 5.2 brønn nei, den er for brei til det. Problemet er at hvis ikke kabinettet ditt er veldig bredt så blir det for smalt.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Vel, størrelsen går vel an å få mikket til. Hvis du setter inn en spiller med litt "trøkk" i, får du to problemer. Det ene er nok strøm, og så får du en del varmeutvikling. Det må løses. Når deg gjelder å få plass- en bilstereospiller er jo både høyere og bredere enn en vanlig 5 1/4- toms enhet, så jeg tror det enkleste er å ta ut hele festeenheten inne i maskinen, og lage en ny. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 du kan jo lage deg en ny brønn på toppen da, som er litt bredere enn de andre.. og lage en fancy overgang som ser ut som noe stein eller ettellerannet.. hadde vært tøft iaf.. Lenke til kommentar
GosSiP Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Skal legge den inn i denne dell maskinen som det er bilde av HER . Det jeg er litt urolig for er magnetismen som kommer fra stereoen. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Magnetisme fra stereoen? Hvor har du det fra? Lenke til kommentar
e321 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Sett den på høykant ! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Magnetisme fra bilradioen mener du? Det skal du ikke bekymre deg for, den eksisterer ikke. Høyttalerne derimot, er rene "bomber" om du plasserer disse i nærheten av en crt-skjerm. Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Magnetisme fra bilradioen mener du? Det skal du ikke bekymre deg for, den eksisterer ikke. Høyttalerne derimot, er rene "bomber" om du plasserer disse i nærheten av en crt-skjerm. Hehe... Vi tok en antenne på skolen med en sinnsyk magnet mot skjermene Var et par ødelagte skjermer etter at vi var innom Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 en liten bass element festet i toweret er ikke akkurat å anbefale. Vibrasjonen i selve kabinettet kan jo ødelegge en del. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 ø... høytalere på crt skjerm??? det henger jo høytalere orginalt på min ADI 17" crt... Uansett kult med bilstereo da! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 ø... høytalere på crt skjerm???det henger jo høytalere orginalt på min ADI 17" crt... Jada, men de er MAGNETISK SKJERMET skjønner du, i motsetning til en bilstereohøyttaler. Lenke til kommentar
GosSiP Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Ja sorry mente bilradioen. Men Høytalerne står jo langt i fra pc'en da så det blir ikke noe problem. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 det der har jeg også lyst til å gjøre.. men jeg har ingen bil stereo... Lenke til kommentar
GosSiP Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 (endret) jeg fant en billig bilradio til 498 på biltema. Billigste jeg har funnet til nå. Den hadde grønt lys og jeg tror den kommer til så se nice ut på et svart karbinett Endret 15. september 2004 av GosSiP Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 gjort det jeg, og kan fortelle at det ikke er å anbefale. det er fryktelig mye støy(rippel) i spenningen fra en en switchende strømforsyning, og dette gjør sitt for lydkvaliteten. du kan evt koble opp en kondensator på 2000-20.000uf og en magnetisk skjerma spole forran strømingangen på spiller'n for å kvitte deg med noe av hummingen. og en annen ting er at du vil få bedre resultat med en liten forsterker, da slipper du mye av plasseringsproblemene. du trenger ikke cd spiller funksjonen gjør du vel? radio kan du bare kjøre på innline på lydkortet ditt fra en gammal radio eller noe slik. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg hadde akkurat samme tanken som deg for ei stund siden! Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Men åssen er det med strøm til bilradioen? hvordan kobler du det, og hvor mange volt er det'? er det samme som kommer ut av psu'en? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Bilradioer/stereoer/etc. skal ha ca. 10-16V så det skal gå fett. Koplingsskjema følger som oftest med spillerne. Hvis ikke er de som oftest merka med + og GND/- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå