Gå til innhold

P4C 3,4Ghz Socket478, plutselig forsvunnet?

8-Ball

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom den har blitt borte fra webshoppene, så er det heller liten sjanse for at den kommer tilbake. Som du selv var inne på, så vil disse prosessorene fases ut nå. De produseres ikke lenger, og vil derfor bli vanskeligere å få tak i. Uansett, ønsker du et Intel oppsett i dag, så er LGA775 plattformen å anbefale.

Lenke til kommentar
Dersom den har blitt borte fra webshoppene, så er det heller liten sjanse for at den kommer tilbake. Som du selv var inne på, så vil disse prosessorene fases ut nå. De produseres ikke lenger, og vil derfor bli vanskeligere å få tak i. Uansett, ønsker du et Intel oppsett i dag, så er LGA775 plattformen å anbefale.

Ikke det at jeg har behov for oppgradering. Jeg trenger en 3,4 til socket 478 for å se hvor langt den kommer. Synes det var vel tidlig å fase ut de kjappeste til 478. Ser bare hvor lenge andre har vært tilgjengelige.

Lenke til kommentar

Intel kjører en hard kampanje for å få all produksjon over på 90nm og har derfor kuttet sterkt ned på alle Northwood CPU'ene.

Grunnen til at det kun er treige igjen kan jeg tenke meg er pga av at dette er CPU'er som har "dårlige" kjerner som er blitt liggende igjen som Intel nå prøver å få solgt.

Lenke til kommentar

Northwood produseres ikke lengre... eller!?

Hadde selv planer om å oppgradere til 3,4 nw. som siste ettappe på min soket 478 kariære.. men den gang ei... har letet høyt og lavt etter en 3,2 eller 3,4 uten noen resultater..

For ca en uke siden hadde det vel ikke vært så vanskelig å finne nw prosessorer, men ting har skjedd rimelig fort.. :thumbdown:

Jeg tok kontakt ned netshop.no og spurte dem om det var mulig å skaffe 3.2 el 3,4. De kunne ikke skaffe, men de hadde en 3,0 liggende(anngivelig siste). som jeg fikk kjøpe..

graver man dypt nok finner man karnsje ett eksemplar... :ermm:

Lenke til kommentar

Det jeg synes er litt rart, er at Prescot versjonen også ser ut til å ha forsvunnet.

Den er kun tilgjengelig i 3.2 eller mindre.

Skjønner jo at de faser ut en "gammel" kjerne som Nortwood, men det var litt merkelig at også Prescott forsvant, trodde denne skulle produseres lenger for Socket 478.

Lenke til kommentar
3,4 ble vel for varm eller at Intel ikke greier å lage gode nok kjerner, i tillegg til at Intel skal presse alle kundene over på socket T (LGA775).

Synes fremdeles dette er litt rart. De har jo nettopp lansert 3,2 og 3,4 til socket 478. Kan umulig vært solgt mange til nå. Har en liten tro på at de dukker opp igjen under de nye prisene til intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...