LarsP Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Er det bare meg som reagerer negativt når jeg leser et innlegg som avsluttes med ord som "altså"? (Og deres dyslektiske forkortelsesvenner ass og azz) Jeg klarer rett og slett ikke å ta vedkommende som skrev innlegget 100% seriøst. Hele greia får et preg av umodenhet. Det finnes selvsagt flere eksempler enn altså (ass/azz), men håper dere forstår hvor jeg vil hen. Noen synspunkter? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 tja... eg bruker altså (vel, alså, da eg nesten alltid skriver den feil).. men eg føler at eg greier å holde troverdighet.. men ass/azz derimot.... da fallen den til bunnen.. Min mening om saken Lenke til kommentar
Purify Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Å innlede en setning med "Altså," kan være rimelig brukbart innimellom. Ellers er jeg ikke særlig glad i ordet, nei. Og spesielt ikke i dens "dyslektiske forkortelsesvenner". Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Å innlede en setning med "Altså," kan være rimelig brukbart innimellom. Det er sant. Da markerer at du virkelig skal forklare noe for det dumme individet du snakker med. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg klarer rett og slett ikke å ta vedkommende som skrev innlegget 100% seriøst. Hele greia får et preg av umodenhet. Lenke til kommentar
the animal Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 hva med "assa" da? liker det mest, men det med ubgdom og sleng of kan nesten bli farlig grunnet at det sitter så jævlig hardt også. man blir liksom ikke kvitt dem. men sånn har det jo hvert i alle år vel! Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg klarer rett og slett ikke å ta vedkommende som skrev innlegget 100% seriøst. Hele greia får et preg av umodenhet. Ditto. Personlig klarer jeg ikke å ta en person som ikke engang PRØVER å skrive korrekt, seriøst. Jeg blir frustrert, rett og slett. Vel, "altså" kan man skrive, men da må man skrive "altså", og ikke "azzå" eller noe i den duren. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 jeg er dyslektiker, og hvis jeg skriver uakseptabelt så er de bare å si i fra, jeg tar det seriøst om noen henvender seg til meg på en høflig å dirkte måte. noe av det verste jeg vet er flaming mot folk som skriver dårlig. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 cyberPanda: det er forskjell på å skrive feil pga. skrivevansker o.l., og det å bevisst (?) bruke sleng og "tomme" ord i språket. For min del begynner jeg å gå lei av folk som ser på seg selv som überintelligente individer, som er hevet over de fleste andre... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg er så lei av at folk klager på sånne ting ass Lenke til kommentar
knutby Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg er så lei av at folk klager på sånne ting ass m 2. Eneste tingen jeg ikke liker er folk som klager over unødvendige ting.. Løsningen på problemet er jo ganske enkelt, bare å presse alle folk til å mene det samme som oss og resten.. de tar vi livet av.. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Har slettet assorterte "morsomme" innlegg etter ønske fra trådstarter. Ta dere i akt, ellers finner jeg frem hodeskalleringen min og etterlater merker som aldri forsvinner. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Er vel i hovedsak bare østlendinger som skriver "azz"? Uansett, min mening er nå at dialekt eller slang hører ikke hjemme på dette forumet.. Skriv bokmål el. nynorsk. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 azzÅ, hallo da??? Er jo kewlt da! Blir for "asl, taste?" for meg. Selve ordet Altså er ikke i bruk av min tunge. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) jeg er dyslektiker, og hvis jeg skriver uakseptabelt så er de bare å si i fra, jeg tar det seriøst om noen henvender seg til meg på en høflig å dirkte måte.noe av det verste jeg vet er flaming mot folk som skriver dårlig. Har sett en del innlegg fra deg, og har aldri irritert meg over hvordan du skriver. Man ser at du ikke gir faen. En fin ting kunne vært stor bokstav etter punktum, men, men. Tåppikk: Forøvrig er klagemuren et fint sted å få ut frustrasjon på. Endret 15. september 2004 av nr.4 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 jeg er dyslektiker, og hvis jeg skriver uakseptabelt så er de bare å si i fra, jeg tar det seriøst om noen henvender seg til meg på en høflig å dirkte måte.noe av det verste jeg vet er flaming mot folk som skriver dårlig. Dette har ingenting med dysleksi å gjøre. Uansett, det er ikke meg det går utover, det er det han/hun som benytter slike ord i setningene sine det gjør. For min del begynner jeg å gå lei av folk som ser på seg selv som überintelligente individer, som er hevet over de fleste andre... Hinter du til meg? I såfall, dette var ikke et forsøk på å fremstille meg selv som Stephen Hawking. Jeg prøver kun å skape en debatt rundt språkbruk og deres konsekvenser. I dette tilfellet så jobber slike ord og vendinger mot han som taster de. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Har slettet assorterte "morsomme" innlegg etter ønske fra trådstarter. Ta dere i akt, ellers finner jeg frem hodeskalleringen min og etterlater merker som aldri forsvinner. Når psilocybe taler står tiden stille. -Gammelt hardware ord Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Ser ikke problemstillinga de altså.. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 synes "altså" er et fint ord jeg Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) synes "altså" er et fint ord jeg Ikke når folk bruker det bak 90% av setningene sine... Endret 18. september 2004 av ptv- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå