Jason^ Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg har en P4 2.8Ghz PC800 jeg har lyst til å få litt mere ut av, dette er første gang jeg prøver meg på klokking så trenger litt hjelp fra noen drevene folk her fant jeg ut. Jeg lurer på hva jeg må stikke på for å klokke og hvor mye jeg må stille på de forskjellige tingene for at det skal bli bra. Jeg har et Abit IS7 hk Abit IS7 2x512 TwinMos Pc2300 ram Ram Jeg har "boxed" cpu-kjøler Vet ikke om det er noe mere informasjon dere må ha. Takk for all nyttig/unyttig hjelp jeg kanskje får. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Du kan jo begynne med å lese "Nybegynnerguiden" på www.overklokking.no Det er greit å vite hva du holder på med når du skal gjøre noe som kan ødelegge pc'en. Lenke til kommentar
Jason^ Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Den har jeg lest. har også lest et par andre tråder om klokking av P4. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Da vet du vel at det bare er å stille opp FSB i små intervaller (3MHz feks.) til pc-en blir ustabil. Vil du gå enda lengre kan du stille opp vcore, men dette skaper ekstra varme og krever bedre kjøling... Bare å prøve seg frem. Lenke til kommentar
Jason^ Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Okei. nå har jeg testa litt her, har satt FBS på 224 og vcore på 1.5720v og har fått litt over 3,1 GHz. Temperaturen i bios står på 44 grader idle. Bare lurte på hvor mye jeg kunne stille opp Vcoren etterhvert, hva er grensa til at det kan bli skummelt? Lurer også på noen andre instilligner som jeg kan velge der som jeg er litt usikker på hva jeg skal velge. Noen som kan hjelpe meg litt her? N/B Strap CPU as, jeg kan velge mellom: By CPU PSB400 PSB533 PSB800 PSB667 Dram Ratio (CPU:Dram), kan velge mellom 3:2 5:4 1:1 By SPD AGP Ratio (CPU:AGP:PCI), kan velge mellom Auto 3:2:1 til 8:2:1 Fixed Har også Fixed AGP/PCI Frequency som står på 66/33mhz DDR SDRAM Voltage, står på 2.60v AGP Voltage, står på 1.55v Der burde jeg vel ikke røre på noe, eller? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Dram Ratio (CPU:Dram), kan velge mellom 1:1 om minnet ditt klarer det. AGP Ratio (CPU:AGP:PCI), kan velge mellom Fixed. Ikke ha vcore høyere enn 1,65v og pass på at temp. ved full load er under 60-65 grader... Endret 16. september 2004 av Goophy Lenke til kommentar
Jason^ Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Når jeg satt den på 1:1 og kjørte pcmark 04 så boota pcen. også satt jeg den på 5:4 så funka det bedre. er 5:4 bedre eller dårligere enn 3:2? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Det er bare forholder mellom CPU og RAM. 5:4 er bedre enn 3:2 om minnet ditt klarer den frekvensen, men 1:1 er aller best fordi da kjører minnet på høyest mulig frekvens... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå