Delvis Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Vi er noe usikker på hvordan koble til Adsl, som nå er klar. Tror vi vet det, men vil bare spørre litt. Det er win 98. Et par punkter:- 1..Må nettverk stå på "klient for microsoft pålogging", eller kan det stå på "windows pålogging"(litt raskere å starte). Det gjelder bare en maskin. 2..Skal forbindelsen opprettes på samme måte som ved modemtilkn.? at det er å gå til ekstern tilkobling -opprett ny forbindelse -og da velge "microsoft VPN adapter" istedet for modemet? Og thats it, ikke fylle ut noe telefonnr eller noe? Er det riktig? Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Kansje det hadde vært en ide og sakt hvilken ADSL leverandør du har? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 blir det ikke det samme, samme hvem man har?? Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Nei.. For hvis man har Telenor så skal man bruke RASPPoE og har man NGT skal man bare skrive inn riktig IP Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Pass på å bruke RASPPoE og ikke den programvaren som følger med Telenor ADSL sin pakke. Det er schiiit!! http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/ Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 19:32, alansmith skrev:Pass på å bruke RASPPoE og ikke den programvaren som følger med Telenor ADSL sin pakke. Det er schiiit!! Jeg har brukt Telenors programvare i et halvt år nå. Funker fint det :smile: Men RASPPoE funker sikkert bedre :wink: Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 Nei det er Tiscali. Når jeg snakket med dem, så bare snakket de om jeg skal se når de grønne blinklysene på modemet slutter å blinke, og ellers var det ikke noe annet jeg skulle gjøre, bare koble til nettverkskortet sa han? ..men jeg bare prøver orientere meg litt her. Så er det noen som kan si noe om det jeg skrev? gjentar her:- Det er win 98. Et par punkter:- 1..Må nettverk stå på "klient for microsoft pålogging", eller kan det stå på "windows pålogging"(litt raskere å starte). Det gjelder bare en maskin. 2..Skal forbindelsen opprettes på samme måte som ved modem?, ved å gå til ekstern tilkobling -opprett ny forbindelse -og da velge "microsoft VPN adapter" istedet for modemet? Og thats it, ikke fylle ut noe telefonnr eller noe? Er det riktig? [ Denne Melding var redigert av: groenn på 2002-05-09 19:53 ] Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Hei! La den stå på "Klient for Microsoft Nettverk". Du trenger ikke opprette noen forbindelse, da Tiscali ikke bruker noen form for "oppringing". Sett nettverkskortet ditt til DHCP, så skal du nok være på nett ganske så raskt. Utover dette, er det ikkeno mer du trenger å gjøre. Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 Hei, og mange takk! Kan du bare gi meg et lite hint om hva/hvordan det å Sette nettverkskortet til DHCP vil si? _________________ må tenke meg om skal nok finne på noe lurt groenn [ Denne Melding var redigert av: groenn på 2002-05-09 20:12 ] Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Det betyr at den vil motta IP, dns servere etc. fra serveren til Tiscali. Så du slipper og sette opp slikt selv. Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 takk igjen eh ..hvis du ville sagt et par ord om hvordan jeg gjør det(Sette nettverkskortet til DHCP ), så ville jeg være takknemlig(eller henvisning til noen veiledning hvordan man gjør det) vennlig hilsen groenn Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 DHCP er nok oppe default, men du kan sjekke dette ved å gå samme plassen hvor du fant "Logg på Microsoft nettverk osv". I listen rett over står det en entry som heter "Internet Protocol TCP/IP". Klikk på denne og ta properties. Der ser du om du har dhcp på eller ikke. Så kan du gå på Start - Kjør og skrive inn winipcfg og se om du har fått noen IP adresse. Hvis ikke kan du prøve å "renewe" den, eller reboote maskinen. Håper det hjelper deg på vei :smile: Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 Tror hvertfall jeg har fått en del mer peiling, på hvordan dette fungerer nå ja.. Får bare vente til linja er aktivert, som den snart blir, og se hva som skjer da. Og jeg kan selvsagt ringe support også da ..jeg ville bare lufte det frampå , for å ha noe peiling på forhånd liksom. Takker så mye :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå