Gå til innhold

Hvem har den dårligste pc`n ?


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-09 19:41, zuperMensch skrev:

Vic20 kom vel ut på begynnelsen av 80-tallet en gang, og kostet vel såpass lite at en gjennomsnittsmann kunne kjøpe den. PCene på denne tiden kostet jo grotesk mye! Husker jeg satt hos en kompis og spilte Snake og Alleycat på en 5Mhz til 20000 kroner! Farens jobb-PC
:lol:

Noen som vet hvor rask CPU Vic20 har?



 

Når jeg tenker meg om så har jeg faktisk snake som jeg spilte på 286`en min liggendes på denne maskinen =) Problemet er at det går vaaaaaaaaaaaaaanvittig raskt på denne maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-09 19:43, zuperMensch skrev:

Quote:


Den 2002-05-09 19:38, Yoshy skrev:

Problemet nå er at jeg ikke vet hvilken disk som er i maskinen, hadde jeg visst det hadde jeg fortsatt hatt en fullgod 286 til rådighet (men hva kan den brukes til?)


noen ideer ?? :wink:


 

Pynt?

 

enten må den funke eller så ender den sine dager på skraphaugen =)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-09 19:43, Yoshy skrev:



 

Problemet er at det går vaaaaaaaaaaaaaanvittig raskt på denne maskinen.

 

 

Selvfølgelig!! Man må jo bruke emulator! hehe...

 

PCene på videregående var av type 286, til nøds 386, og det kjekkeste jeg visste var å spille kabal bare for å se hvor fort kortene raste over skjermen når jeg fikk den til å gå opp. Har ikke prøvd dette med min maskin... hmmmm... bbl

 

:grin:

Lenke til kommentar

Har 2 k6-2 400 som jeg og samboeren min bruker til daglig til surf, mail, office litt spill o.l holder i bøttevis. Så lenge det er nok RAM er det ingen problemer.

 

Ellers har jeg en celeron333 som brukes til ymse server ting, og en bærbare 386 som jeg forsøker å få på nett igjennom en null-modem kabel.

 

Har også en sjef 486 som for tiden er uten arbeid, men skal vel finne noe til den og.

Lenke til kommentar

hei!!

 

Har en Copam 286 8 Mhz med 10 Mhz turbo...

640 Kb RAM, 40!!! Mb Hd, 13" EGA skjerm.. Norton commander "operativsystem..."

Kunne ikke spille Simcity med mus pga hadde for lite konvensjonelt minne... :grin:

 

AST Advantage m/ Cyrix 5x86 100 MHz 32!! MB RAM (max)

1 Mb skjermkort (cirrus logic ISA 32bit)

 

IBM P3 450 128RAM Matrox g400 dualhead max mdiv

 

Fujitsu P3 500 192 RAM TNT2 M64

 

Duron 700

 

Duron 800@1000 GF2MX 768 RAM se sign..

Lenke til kommentar

Commodore Vic-20 hadde/har en 6502A prosessor som kjører på svimmlende 1.0227 MHz ! ...sitter selv på en C64 og en A1200... og ett par av disse såkalte "PC'ene" har jeg vel også når jeg tenker meg om :o)

 

 

 

_____________________________________________

Image&Shapetek severtower (EYE981SC)

MSI K7T266 Pro2 RU

AMD Athlon XP1800+ @ XP2000+ (140*[email protected])

NoiceControl Silverado (12v @ 47'C)

512MB TwinMos DDR RAM (2x256, cas2.5 @ cas2)

ASUS 6600 GeForce256 SDR PRO/64MB

 

 

[ Denne Melding var redigert av: cd32 på 2002-05-09 20:42 ]

Lenke til kommentar

Hm. Må jo bare kjekke meg;

 

Har en fullt funksjonell 8088 8Mhz med hele 20MB harddisk! Og EGA skjerm. Meget underholdende. Med alle de gode gamle spillene som Alley Cat, Frogger, hmm... og mange andre gode klassikere. Min lillesøster hadde mye moro med den... :smile:

 

Nå er den riktignok blitt erstattet av min Pentium MMX 166@200Mhz med Voodoo2-kort som faktisk kjører Sims ganske brukbart! (lillesøster er nok ikke så krevende på frame-raten...)

 

Har også hatt en Scanvest PC (8088) med 256kb minne, og to 5 1/4-stasjoner. På den klarte jeg å få virus på bootdisken, og skaffet meg Dr. Solomons Anti-Virus for å fjerne det... MEN, det krevde faktisk mer minne enn god-maskinen hadde.. :wink:

Bonus: Scanvest PC'en hadde to-fargers grønn-svart skjerm... for that genuine Matrix-look!

 

Har også hatt en C64, men uten å vite det! Dette var den første maskinen jeg noengang hadde, men det er først i ettertid jeg oppdaget at det var en C64... denne hadde kassettspiller (woo-hoo!), og hele TO(!) diskettstasjoner! Et virkelig BEIST av en maskin på den tiden...

Husker ikke så mye fra den tiden, men husker hvertfall et par-tre spill; Frogger (the original), et eller annet spill med to stridsvogner mot hverandre (?), og et ufattelig kult spill med en svart samurai-kar som hoppet på grønne plattformer osv. Sinnsykt kult. Kopiering lærte jeg meg aldri... da hadde nok hatt noen flere spill.

 

Men, men, mange gode minner fra den tiden, ja... lærte meg DOS inn og ut på den nyeste 8088'en, via Odd de Presnos "Min første PC-bok" 1 og 2! To gode bøker. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: askt på 2002-05-09 20:53 ]

Lenke til kommentar

Har en fullt funksjonibel 8086, med traktormata star-printer (hvis noen husker de), liggende å slenge ett sted. Var dyr den gangen way back then.

 

Har ellers diverse annet data utstyr liggende:

 

C-64, amiga-500, IBM p90, k-62 basert pc minus ett stykk cpu (brakk under ett forsøk på å fjerne varmespreder'n).

 

I bruk har jeg en tbird900 basert pc, en duron850 basert pc og min trofaste IBM Thinkpad 600E (som jeg bruker nå fordi de stasjonære står mere eller mindre i deler pga diverse utflytende prosjekter)

Lenke til kommentar

Tror han egentlig mente den pc'en man bruker til daglig da, kanskje jeg har en sjangs der:

 

p2 400 Mhz

128mb ram

12 gb harddisk

hele 8 mb videokort (ikke engang openGL)

Det dyreste på pc'en er sikkert 17" skjermen min :grin:

 

Vil ha ny pc, men pappa sier:

Jeg trenger ikke noe bedre, hvis jeg trenger det bruker jeg den på jobben :sad:

 

Derfor skal jeg kjøpe en ny egen pc om 1 uke eller 2.

Lenke til kommentar

jeg sitter og skriver dette på en IBM Pentium 75@100 (dette fant jeg ut nå i ettertid når jeg lærte meg å klokke, **** at jeg ikke kunne dette før når commandos gikk treigt)

 

48 mb ram fastpage (en 16mb fastpage brikker som trekker edo brikkene ned i driten, hadde 16mb ram når maskinen var hovedmaskin, har skaffet resten siden)

 

3gb harddisk (kjøpt i ettertid, var 500 mb før) + en 500mb disk jeg tok fra en 486 som jeg bruker til å kjøre swap filen på)

 

15" skjerm som jeg nettop har funnet navnet på (doh, det stod bakpå klistrelappen men det stod 15L10 frampåå, jeg trodde dette var navnet men fant aldri noe driver til den, kjørte da på 56hz. nå kjører jeg på 72Hz i 800x600 på 1MB S3 TRIO64 skjermkort.

 

Før hadde jeg windows 98 på denne, men jeg ble lei treigheten og nå har jeg windows 95 OSR 2 som jeg har brukt CNET Catch updater til å installere alle de nyeste patchene, IE5.5 osr2 osv.

 

Denne står på min lillebror sitt rom. Vi har ADSL på hovedmaskinen (den er litt råere heldigvis :wink: Abit KT7 med 1,4GHz Athlon 384 SDRAM GF2pro@ultra) så kjører ADSL inn på denne maskinen. den funker fint til surfing, spilling av eldre spill, mp3 + mp3 nedlasting osv.

 

Kunne ønske en sjel her inne f.eks han som hadde en P233MMX 64mb ram stående i skapet :wink: ) så jeg kanskje kunne fått et voodoo2 kort og kjørt cs i lav oppløsning, kanskjee 640x480 på den HEHE.

 

Er tilhenger av å fixxe opp gamle maskiner til å bli funksjonelle og sånt. Men på hovedmaskinen er det ikke noe tull :grin: CS skal kjøres i høy FPS

 

driver forøvrig å laster ned Office 2000 på kazaa nå, så får jeg enda mer funksjonelle saker.

 

Det som er synd er at windows95 begynner å fases ut av microsoft, så IE6 og Office XP ikke funker lengre, ****s tullinger tror jeg skal oppgradere til treige WIN98... NEVER! :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-05-09 21:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-09 21:19, normal skrev:


Kunne ønske en sjel her inne f.eks han som hadde en P233MMX 64mb ram stående i skapet :wink: ) så jeg kanskje kunne fått et voodoo2 kort og kjørt cs i lav oppløsning, kanskjee 640x480 på den HEHE.


 

Hm. CS har jeg ikke tenkt på... men den P166@200 som jeg tidligere skrev om, har faktisk 128MB RAM og et Hercules Voodoo2-kort. Kjører Colin McRae Rally veldig bra!

 

Takk for tipset! :smile:

Lenke til kommentar

Daglig bruker av P200 her!

Gammal siemens Xpert - men med 256Mb ram og ny, rask harddisk er det (nesten) til å leve med :razz:

 

Surfer, sjekker mail, skriver hovedfagsoppgave, kjører en FTP og en web-server og PHP4 -keine problem. På en god dag får jeg faktisk spille av MP3 samtidig...

 

Har aldri -som i aldrialdri- krashet etter jeg opgraderte til XP fra 2000 (men DUverden så langsomt ting går til tider - hehe). Maskinen er på 24/7/365.

 

Det integrerte Matrox Mystique skjermkortet har faktisk et ganske skarpt og fint bilde, men det ting begrenser seg jo litt med 2Mb RAM. Klarer alikevel å ha 1024 x 768 16-bit/85Hz oppløsning.

 

Jippi.

 

SiSandra2002 scores :

CPU:

ALU 396 MIPS

FPU 217 MFLOPS

 

Minnebåndbredde:

int ALU 87 Mb/s

float FPU 123 Mb/s

 

DUverden. for en fart. :grin:

Lenke til kommentar

har faktisk en fullt funksjonel p166 48mbram, 1x:2.1gb, 1x:4.3gb med et skjermkort jeg ikke engang har tatt på enda, syns og huske at det var er 4mb tnt kort eller no. virker helt fint den, er i bruk hver eneste forbanna dag og krasjer ytters sjelden.

 

bruker personeli en duron700 192mb wd80gb og v3200...

som du ser så passer ikke den hd`en helt in, det er fordi den er det første skrittet mot renovering....

Lenke til kommentar

Har to forholdsvis antikvariske pc som er, om ikke daglig, så i bruk.

 

Den ene er en lynrask amd k6 233mmx med voodoo2 som kjører winME. Den andre blir brukt litt mindre men dog, AST Advantage Adventure 6066d med Cyrix 486dx2 66mhz og 540mb hd soundblaster 16.....

 

Men den som blir mest brukt er min nesten nye t-bird 1400 på aopen ak77pro ibm gxp60 osv.

 

Men ufo enemy unknown på ast var gode tider. Og jeg er fortsatt bitter på at vi solgte Amigaen :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...