Sjefern Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Denne Hp pavelion kan jeg få fra jobben som hjemmepc. Er den noe tess? Eller kommer jeg til å angre på det? Jeg har aldri hatt bærbar før så jeg vet så godt som ingenting om de Hvis jeg bestiller blir jeg trekt 573,- i brutto hver måned i tre år. (nettokostnad med sats 49,3 er 290,- pr mnd) Har jo stasjonær fra før men det hadde jo vært kjekt å hatt en bærbar oxo Endret 15. september 2004 av Sjefern Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Hmmm... Er jo ingen inne å leser emnet annet enn meg Kan jo presisere at det blir 20.628,- ved bruttotrekk. Det er jo ikke det jeg kommer til å betale. Har vel ikke 49.3% skatt så det blir ikke 290,- i måneden heller. Ett sted midt i mellom kanske. Trekker vel ca 39% i skatt. Noen som kan forklare meg hvor mye jeg egentlig "taper" i måneden? Skjønner ikke det regnestykket helt... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg vil si at det absolutt ikke er verdt det. Du kan få en like bra stasjonær pc til 1/4 av prisen... Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Det er klart. Men da har du kanskje ikke tatt med at det er 20.000 FØR skatt. Hva det blir etter skatt er jeg ikke helt sikker på. Og jeg får det jo delt opp..... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg så du nevnte det, og synes fortsatt det er uhørvelig dyrt. Lenke til kommentar
Steffen2 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Du får denne http://www.psdata.no/ps.asp?proddetail=108125 som er dobelt så bra Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Tung, pavilion og xp home er grunner nok til at jeg synes maskina er verdt 10k. SKal du ha hp, kjøp bedriftsmodellene. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Hvordan kan en pc med 2ghz være dobbelt så bra som en med 3ghz? Som sagt skjønner jeg meg ikke så veldig på bærbar CrZy_T: Hva mener du med at du ikke ville valgt pavilon? Hva innebærer det? Xp home er jo ikke vanskelig å bytte ut Er den mye tyngere enn andre modeller? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Du får denne http://www.psdata.no/ps.asp?proddetail=108125 som er dobelt så bra ok.. leste litt til og så at den har et mye bedre skjermkort og dobbelt så mye minne. Men den var jo også en del "dyrere" da. I og med at jeg får trukket skatt av det Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 den du så på er jo en skrivebordserstatter som er bråkete og har dårlig batteritid. 2ghz p4 mobile centrino vil være bedre enn en p4 3ghz, den vil også ikke utvikle like mye varme og den vil bruke mindre batteri. den har halvparten så mye minne mindre harddisk ikke trådløst nettverk dårligere grafikkort ikke dvdbrenner dette gjør stor forskjell i pris så koster de det samme er sistnevnte mye mye bedre Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Ok da blir det ikke den. vi hadde et annet alternativ som jeg ikke vurderte med en gang pga dårlig cpu. DENNE koster faktisk enda litt mere. Bruttolønnstrekk på 616,- Har forresten funnet ut hva de kommer til å koste netto. den første kostet 13248,- fordelt på 3 år og denne med 1.6ghz kommer til å koste meg 14220,- Hva syntes dere om den? Lenke til kommentar
Firstc Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Det ser ut som en grei pc. Utenom skjerkort og HDD Men du må huske på at på en bærbar pc er det somregel harddisken som trekker ned hastigheten. Eg kjøpte meg nettopp ny laptop: 2GHz Centrino ATI9600 Pro Turbo skjermkort 60G 7200rpm harddisk 512 DDR 333 15.4 WSXGA skjerm Vekt. 2.8Kg Er veldig fonøyd med denne. Og etter å ha hatt Widescreen så skal eg aldri tilbake til vanlig igjen. Wide er MYE bedre spesielt vis du skal arbeide mye på den. NB: ser brenneren kun tar DVD +R, dette er normalt ingenting å bekymre seg over. Fikk en 8x Dual Layer DVD brenner som og berre tok +R men etter en liten firmware oppdatering så tar den alle formatene. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Ja den veide jo mindre selv om den har større skjerm. Sikkert digg med widescreen Noen som har noen erfaringer med støy og varme på denne? Er dette mye for pengene? Endret 16. september 2004 av Sjefern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå