Gå til innhold

Kontakt til 230v

Anbefalte innlegg

Men jeg holdt på med modden min, så klippert jeg av kontakten med 230 som skal inn på en gammel AT psu, nå må jeg sette den på igjen og lurer på hvor jeg kan evnt finne/kjøpe en... (er ikke så god til å lodde og etter flere mislykka forsøk så ga jeg F###) Problemet er jo det at kontaken må være god slik at det ikke går varmgang i den...!

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vanlig apparat-kabel du mener? clas ohlson?

edit: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=100425&cks=PRL

Beklager, men dette er INNI psu... Du har vel sett inni en? Som oftest kommer 230 ut fra veggkontakten i psu ig går ned på kretskortet til psu.. Den lille plastikk kontakten der ja jeg klipt av ledningen på men i frykt for å lage en selv at jeg kan få dårlig kontakt+mye varme.. Tenkte det var mye bedre å kjøpe...!

Lenke til kommentar

Er dere alle helt "Lost" eller?:nei: Når jeg sier inni en psu så er det INNI og ikke noe annet. Se på dette bildet.. legnst vekke fra vifta ser dere 2 hanner som stikker opp, rett ved siden av en gul firkantet ting.. Der skal 230v inn men har ikke no erstatning.. Det er kun den som mangler så er psu oppe og går..!

Lenke til kommentar
Er dere alle helt "Lost" eller?:nei: Når jeg sier inni en psu så er det INNI og ikke noe annet. Se på dette bildet.. legnst vekke fra vifta ser dere 2 hanner som stikker opp, rett ved siden av en gul firkantet ting.. Der skal 230v inn men har ikke no erstatning.. Det er kun den som mangler så er psu oppe og går..!

De er ikke lost, det var nok heller din dårlige forklaring som kjørte dem på villspor. Det blir vanskelig/umulig å få tak i kontakten du er på jakt etter, men prøv Elfa.

Lenke til kommentar
Er dere alle helt "Lost" eller?:nei:  Når jeg sier inni en psu så er det INNI og ikke noe annet. Se på dette bildet.. legnst vekke fra vifta ser dere 2 hanner som stikker opp, rett ved siden av en gul firkantet ting.. Der skal 230v inn men har ikke no erstatning.. Det er kun den som mangler så er psu oppe og går..!

De er ikke lost, det var nok heller din dårlige forklaring som kjørte dem på villspor. Det blir vanskelig/umulig å få tak i kontakten du er på jakt etter, men prøv Elfa.

Kanksje det var det.. ble bare litt oppgitt.. jeg får prøve å finne en løsning da..

Lenke til kommentar

Hvis du kunne kjøpe en slik kontakt, hva så? Du sier du ikke er i stand til å lodde, hva hadde du tenkt å gjøre med den kontakten du eventuellt hadde kjøpt? En kontakt kommer ikke ferdig med ledninger. Hvis den hadde hatt loddeører så hadde du vært like langt. Mest sannsynlig har den crimp pinner, som man trenger en veldig dyr krympetang til. Men fremdeles hadde du vært like langt, det må jo loddes på 220V kontakten.

Ser ut som en enkel liten loddejobb når man bare har rett verktøy og loddekunnskap. Ennhver annen løsning kan, som du er inne på, gi dårlig kontakt.

Lenke til kommentar
Hvis du kunne kjøpe en slik kontakt, hva så? Du sier du ikke er i stand til å lodde, hva hadde du tenkt å gjøre med den kontakten du eventuellt hadde kjøpt? En kontakt kommer ikke ferdig med ledninger. Hvis den hadde hatt loddeører så hadde du vært like langt. Mest sannsynlig har den crimp pinner, som man trenger en veldig dyr krympetang til. Men fremdeles hadde du vært like langt, det må jo loddes på 220V kontakten.

Ser ut som en enkel liten loddejobb når man bare har rett verktøy og loddekunnskap. Ennhver annen løsning kan, som du er inne på, gi dårlig kontakt.

Hadde ikke akkurat den riktige loddebolten heller da, men det var et lite som skulle loddes og litt vanskelig å få det helt 100% samt god kontakt... Så jeg tok heller en kabelsko og bøyde den til slik at den passet akkurat.. Funker fint hittil og psu er oppe og selv etter den behandlignen jeg har gitt den så skulle den ha tatt kvelden for lenge siden..!

Se i signaturen min hva og hvordan jeg har gjort det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...