Atpn Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) http://www.nrk.no/nyheter/kultur/4083962.html Herre for en useriøs sak. Altså, det skal lages en historisk korrekt reklame som skal forestille Norge for 100 år siden og man klager altså på diskriminering (hørte vi rasisme?). Sååå seriøst... Ikke meningen å være rasist eller noe men det var altså ikke så veldig mange ikke-europeere i Norge for 100 år siden så hvordan skal det være diskriminerende Bare jeg som er lei folk som roper rasist og diskriminering for null og ingenting? Endret 15. september 2004 av Atpn Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Fullstendig idiotisk å kalle det diskriminering. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Rasisme meg her, rasisme meg der.. (noen som husker "verdens mest farverike kjøtt er hvitt? Rasisme... Jaaa..) Lenke til kommentar
alexf Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg ser ikke problemet med å utelukke andre enn 'etniske nordmenn'. For Grete Stokka betyr det at hennes datter ville bli utestengt, fordi hun har en cubansk far og er mørk i huden. - Det gjorde at jeg ble veldig lei meg, trist og sørgmodig og til slutt sint. Det er veldig alvorlig å fortelle barn at de ikke hører hjemme her, sier Grete Stokka. Makan til trangsynthet. Det skulle ikke vært lov. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Hvis de ønsker å skape et museumsaktig bilde er de selvfølgelig fri til det, men det er ikke virkeligheten verken den gangen eller i dag, sier styreleder Wenche Willoch. Ja, masse halvt kubanske folk i Norge for 100 år siden. Ass. Endret 15. september 2004 av nr.4 Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 (noen som husker "verdens mest farverike kjøtt er hvitt? Rasisme... Jaaa..) Forklar Lenke til kommentar
alexf Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Det er hvertfall positivt at Wenche Willoch har full oversikt over hvor mange cubanere det var i norge på 1900-tallet. Kanskje det tilfeldigvis var en liten jente i bunad akkurat ved denne stavkirken? Hvem vet? Wenche Willoch gjør hvertfall det. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Forklar Reklame for kylling, om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (noen som husker "verdens mest farverike kjøtt er hvitt? Rasisme... Jaaa..) Forklar Var ett eller annet styr angående hvorvidt det slagordet, fra opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt var rasistisk. Husker ikke utfallet.. Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 (noen som husker "verdens mest farverike kjøtt er hvitt? Rasisme... Jaaa..) Forklar Var ett eller annet styr angående hvorvidt det slagordet, fra opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt var rasistisk. Husker ikke utfallet.. Okey Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Helt idiotisk. Hvis man skal lage en film om vikinger så må det være med asiatere og pakistanere som skal spille vikinger. Vi må da for all del ikke være rasister. Personlig så begynner jeg å se meg lei av folk som roper "Rasisme, rasisme" hele tiden. "Ulv, ulv" noen? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Rasisme er desverre et begrep som blir alt for ofte brukt. I denne saken bør "fornærmede" bruke litt mer fonuft og litt mindre av... ja, det andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå