arr1000 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Slo på pc'n i dag etter jeg kom fra jobb og maskinen har tatt 45 min for å starte opp, og den jobber fortsatt. Kommer inn i XP og alt ser ut som å fungere men alt går ultra tregt. Det tok 10min for å komme inn i kontrollpanelet! Det kan virke som at det er HD som jobber tregt. Kan ikke høre noen ulyder fra den. Skal prøve å starte i Safe-mode senere men skal la maskinen jobbe seg ferdig først. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Sjekk om det er noen processer som har låst seg og bruker 100% cpu Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Prøvde å komme inn i enhetsbehandling men ga opp for det tok for lang tid. Skulle prøve å komme inn i safe-mode men maskinen gikk videre. Må vente 45 min til XP har startet opp igjen så jeg kan slå den av. Har ikke lyst til å slå av strømmen mens HD jobber. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hadde det samme, viste seg at det virus som hadde spredd seg til alle exe filer på maskina.. Formatér Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Synes det er rart at det skulle være virus, har oppdatert Norton antivirus 2004 Alt fungerte igår til jeg slo av maskinen. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Nja... se heller om du finner en annen løsing på det først... Reset er en fin knapp Har du sjekket om diskene kjører i pio mode? Du burde ihvertfall få sjekket task manager sånn at du vet at feilen ikke ligger der, i en eller annen process som har hengt seg totalt... Endret 15. september 2004 av MetiCx Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Kommer ikke in i task manager for det tar for lang tid. Har heldivis backup men den er en måned gammel tror jeg så jeg vil helst ikke bruke den i første omgang. Holdt på å ta ny backup i går men så lot jeg det være. Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Prøvde å starte i safe-mode da var alt normalt til Agp440.sys startet. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hørtes litt rart ut... agp440? som i via agp filter for windows 2000? hva chipset har du? Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Har Intel 845PE chipset. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hvis du klarer det så kan du jo begynne med å uninstallere skjermkortet og driverene der... Hvis du googler litt så tror jeg du finner flere som har hatt lignende problemer... Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 formater? du har vel OS på egen partisjon.? Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Har Os på egen partison heldigvis. Jeg får ikke avinnstallert noen drivere for det går for tregt. Det hjalp ikke å starte i safe-mode. Har ikke lyst til å formatere før jeg finner ut om det er hardware eller software feil. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 det finner du ikke ut av før du får formatert, lagger det fortsatt etter at du har formater så er det sansynligvis harware Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Jeg har formatert disken og har prøvd å legge inn Xp på nytt. Det virker som om disken fungerer normalt i dos og under formatering, men etter S-ata driverne er lagt inn blir maskinen super treg. Skal teste ut med ny S-ata disk i dag for å finne ut om det er disken eller S-ata kontrolleren på hovedkortet som er problemet. Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Jeg gir meg ikke Det viste seg at det var disken som var deffekt ( S-ata WD 120Gb). Har kjørt backup med PQ Driveimage over på ny disk (S-ata Seagate 200Gb). Xp vil ikke starte opp hverken i normal eller i safe-mode. Maskinen rebooter nesten umiddelbart når splash screen vises. I safe-mode reboter maskinen etter at Agp440.sys vises. Kan det være at Wd og Segate benytter forskjellige drivere? Noen tips hvordan jeg kan komme inn i XP uten å måtte reinstallere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå