Gå til innhold

Hjelp, Pc er super treg

Anbefalte innlegg

Slo på pc'n i dag etter jeg kom fra jobb og maskinen har tatt 45 min for å starte opp, og den jobber fortsatt. Kommer inn i XP og alt ser ut som å fungere men alt går ultra tregt. Det tok 10min for å komme inn i kontrollpanelet!

Det kan virke som at det er HD som jobber tregt. Kan ikke høre noen ulyder fra den. Skal prøve å starte i Safe-mode senere men skal la maskinen jobbe seg ferdig først.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å komme inn i enhetsbehandling men ga opp for det tok for lang tid.

Skulle prøve å komme inn i safe-mode men maskinen gikk videre.

Må vente 45 min til XP har startet opp igjen så jeg kan slå den av. Har ikke lyst til å slå av strømmen mens HD jobber. :no:

Lenke til kommentar

Nja... se heller om du finner en annen løsing på det først... Reset er en fin knapp ;)

Har du sjekket om diskene kjører i pio mode? Du burde ihvertfall få sjekket task manager sånn at du vet at feilen ikke ligger der, i en eller annen process som har hengt seg totalt...

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar

Jeg har formatert disken og har prøvd å legge inn Xp på nytt.

Det virker som om disken fungerer normalt i dos og under formatering, men etter S-ata driverne er lagt inn blir maskinen super treg. Skal teste ut med ny S-ata disk i dag for å finne ut om det er disken eller S-ata kontrolleren på hovedkortet som er problemet.

Lenke til kommentar

Jeg gir meg ikke :p

Det viste seg at det var disken som var deffekt ( S-ata WD 120Gb). Har kjørt backup med PQ Driveimage over på ny disk (S-ata Seagate 200Gb). Xp vil ikke starte opp hverken i normal eller i safe-mode. Maskinen rebooter nesten umiddelbart når splash screen vises. I safe-mode reboter maskinen etter at Agp440.sys vises.

Kan det være at Wd og Segate benytter forskjellige drivere?

Noen tips hvordan jeg kan komme inn i XP uten å måtte reinstallere? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...