L4r5 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Flott guide men det var en ting jeg lurte på... Det står på produktsiden til komplett at routeren min støtter QoS... Hva er det? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 På tide å legge til Super-G som støtter opptil 108Mbps? Lenke til kommentar
Silent Copper Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg har også et problem.. Jeg må gå inn i SMC sitt program for trådløse nettverk hver gang jeg skrur på pc'n og trykke apply chnages( ellers fungerer ikke det trådløse nettverket). Dette er innmari irriterende, skulle ønske den starta auto hver gang jeg skrudde på pc'n. Så hvis jeg kunne få windows til å konfigruere trådløse nettverket mitt ville det vært bra, tror det gjør det helt auto. Men jeg finner ikke noe sted hvor en "la windows konfigruere nettverket"(el.) checkbox er. Jeg blir henvist til MS knowlegde base 871122, men det står at jeg bare skal krysse av i den checkbox'n etter at jeg har gått inn i mitt trådløse nettverkskort avanserte instillinger . men den er ikke der noe sted, har letet mye. =P. hjelp. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Datating: Jeg vet ikke så mye om denne standraden. Har du noe info eller noen linker? Silent cooper: Skjønte ikke helt, men ønsker du å la windows konfigurere neettverket ditt? I xp gjøres det sånn: start>kontrollpanel>ketegorivisning>netttverks og internett tilkoblinger>nettverkstilkoblinger>høyreklikk på trådløs tilkobling og trykk på egenskaper>trådløse nettverk>Merk av for "Bruk windows til å konfigurere innstillinger for trådløst nettverk". Deretter kan du bare avinnstallere den programvaren fra smc og konfigurere med windows. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Flott guide, satte opp mitt første trådløse nettverk nå Lenke til kommentar
Silent Copper Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Silent cooper: Skjønte ikke helt, men ønsker du å la windows konfigurere neettverket ditt? I xp gjøres det sånn: start>kontrollpanel>ketegorivisning>netttverks og internett tilkoblinger>nettverkstilkoblinger>høyreklikk på trådløs tilkobling og trykk på egenskaper>trådløse nettverk>Merk av for "Bruk windows til å konfigurere innstillinger for trådløst nettverk". Deretter kan du bare avinnstallere den programvaren fra smc og konfigurere med windows. Du har forstått meg riktig. men det er ikke noe sted hvor jeg kan krysse av for "la windows konfigruere automatisk" lover deg finnes ikke. JEg har SP2. Er det fjerna der?. Kan du vise meg en annen måte? eller si meg hvor denne checkbox'n er?. Flott guide forresten. Skal sikkre nettverket mitt nå =) Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Silent cooper: Skjønte ikke helt, men ønsker du å la windows konfigurere neettverket ditt? I xp gjøres det sånn: start>kontrollpanel>ketegorivisning>netttverks og internett tilkoblinger>nettverkstilkoblinger>høyreklikk på trådløs tilkobling og trykk på egenskaper>trådløse nettverk>Merk av for "Bruk windows til å konfigurere innstillinger for trådløst nettverk". Deretter kan du bare avinnstallere den programvaren fra smc og konfigurere med windows. Du har forstått meg riktig. men det er ikke noe sted hvor jeg kan krysse av for "la windows konfigruere automatisk" lover deg finnes ikke. JEg har SP2. Er det fjerna der?. Kan du vise meg en annen måte? eller si meg hvor denne checkbox'n er?. Flott guide forresten. Skal sikkre nettverket mitt nå =) Hmm.. Jeg har sp2 og det funker her.. Veldig rart at du ikke har det samme. Prøv bare å avinnstallere det programmet ditt du, og du kan helt fnt bruke windows til å konfigurere. Kanksje du har sattd et andre programmet til å konfigurere nettverket og da kan du ikke bruke windows? Lenke til kommentar
Silent Copper Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Avinstalerte det, men det ser ut som programmet og driveren er innebygd i hverandre så når jeg avinstalerte programmet gikk driveren med og vips hadde jeg ikke wlan mer =( hehe, instalerte driveren igjen.. æsj, utrolig irriterende.. Får vel sende en mail til SMC.. takk for tiden din. Lenke til kommentar
Dr. Feelgood Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 TAKK TAKK TAKK for denne guiden!! Har hatt problemer med det trådløse nettverket i et halvt år nå, men fant en løsning på problemet takket være denne guiden Tusen takk igjen Lenke til kommentar
evelinn Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Har vært på elkjøp og kjøpt meg en trådløs Philips 11g trådløs router, så nå har jeg en stasjonær og to bærbare som går utmerket trådløst.Har også Zyxel 650r-t3 adsl modem, både routeren og modemet er brannmuren slått av.Bruker Bullet Proof som FTP og IP-Duc for å dele filer med men nå er det ingen som kommer inn etter at routeren ble innstalert .har ikke peiling hvordan routeren skal settes opp så nå er håpet at noen her kan fortelle meg det? MVH evelinn Lenke til kommentar
Osse Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) , flott guide, lærte masser. Har et problem , pga min manglende kunnskaper om nettvert, særskilt trådløst. Hadde vært takknemlig om jeg kunne få produktanbefalninger på utstyr som kan løse følgende på rimligste måte uten å måtte bygge egene antenner. 3 hus skal dele en internetttilkobling (adsl ikke tilgjennelig, kun trådløst internett som er meget dyrt kr 800 pr md for 512 mb + 2500 i etablering) Fra hus med basestasjon : Til hus 1 - ca 200-250 m til - Fri sikt Til hus 2 - ca 100 - fri sikt rundståle nødvendig da det er de husene som skal koble seg til ligger i hver sin rettning ? Endret 28. januar 2005 av Osse Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 , flott guide, lærte masser. Har et problem , pga min manglende kunnskaper om nettvert, særskilt trådløst. Hadde vært takknemlig om jeg kunne få produktanbefalninger på utstyr som kan løse følgende på rimligste måte uten å måtte bygge egene antenner. 3 hus skal dele en internetttilkobling (adsl ikke tilgjennelig, kun trådløst internett som er meget dyrt kr 800 pr md for 512 mb + 2500 i etablering) Fra hus med basestasjon : Til hus 1 - ca 200-250 m til - Fri sikt Til hus 2 - ca 100 - fri sikt rundståle nødvendig da det er de husene som skal koble seg til ligger i hver sin rettning ? Ville laget en egen tråd hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 White Fox: Tror han vil ha det trådløst... Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 White Fox: Tror han vil ha det trådløst... Skjønner jo det, men dette er et trådløst nettverk faq. Hvis han har større spørsmål som krever flere svar så ville jeg heller laget en ny tråd! Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Går det an å bruke disse forskjellige sikkerhetsmetodene (WAP, WEP, MAC) samtidig, eller er det et spørsmål om enten eller? Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Går det an å bruke disse forskjellige sikkerhetsmetodene (WAP, WEP, MAC) samtidig, eller er det et spørsmål om enten eller? Du kan bruke mac og enten wep eller wpa. Altså ikke både wep og Wpa. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Super Guide Bare en ting vist naboen har hvert innpå routeren din og bytta passordet.. - Du blir bedt om å taste inn brukernavn og passord. Dette finner du i manualen som fulgte med routeren eller ved å lete litt på nettet. Ofte noe sånn som default/ admin eller lignende. Fungerer ikke passordet så resett routeren (liten knapp bakpå)så fungerer orginal passord igjen. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Super Guide Bare en ting vist naboen har hvert innpå routeren din og bytta passordet.. - Du blir bedt om å taste inn brukernavn og passord. Dette finner du i manualen som fulgte med routeren eller ved å lete litt på nettet. Ofte noe sånn som default/ admin eller lignende. Fungerer ikke passordet så resett routeren (liten knapp bakpå)så fungerer orginal passord igjen. JA, det skal jeg putte med. Lenke til kommentar
runejors Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Takker for et flott tiltak, dette er utmerket for en som ikke er så bevandret innenfor dette. Jeg er på trappene til å skeffe meg et tråløst nettverk, og jeg har faktisk den situasjonen du beskriver. med adsl fra telenor( ZyXEL modem) Jeg lurer litt på følgende: Forskjellen på router og aksesspunkt, og hva er det jeg trenger Jeg ser også at der er routere som har innebygd printserver, er dette en fordel? SMC Barricade Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Printserver er en fordel om du har mange maskiner og vil dele printere på nettverket. Rent privat er det vel ikke så veldig stor fordel vel? Kanskje om du bor i bokollektiv. Da er det lettere å dele skriverne over nettverket. Dessuten kan skriverne installeres direkte ved å taste IPen til printeren/serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå