Frekkas Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Bil: Toyota Corolla KE 70 83 mod I det siste har tenningslåsen vært svært treg, og nøkkelen har satt seg fast slik at jeg verken får den inn eller ut. Igår kveld måtte jeg trekke nøkkelen ut med tang, da den satt bom fast. Etter dette får jeg ikke nøkkelen inn lengre. Regner med at det bare er låssylindern som er gåen. Dette regner jeg med å skifte selv, er vel ikke så vanskelig(?) Problemet er jo at det er så jævli vanskelig å skaffe ny tenningslås med nøkkel. Vil jo ikke bruke 1 mill. på ny tenningslås hos Toyota Noen som har tips? Hvor få tak i, hva det koster? Har prøvd mekonomen, og nbfbildeler, som ikke hadde Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Du må nok snakke med lokal Toyota forhandler. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Du må nok snakke med lokal Toyota forhandler. Helst ikke. Vil holde meg lengst mulig unna de blodsugerne der. Noen som har skiftet tenningslås? Regner med jeg bare må skifte sylindern, Er dette mye arbeid og vanskelig? Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Har du prøvd en bilopphugger og funnet en reserve del da? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Har forsøkt ja. Problemet er at det ikke er så mye deler til så gamle biler. Fant en i Porsgrunn, men den var akkurat solgt Regner med at jeg må kjøpe ny hos Toyota, de må da ha dette. Koster sikkert 5 ganger så mye som en fra hoggern da Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Vel, det ser ut som du må begi deg ut for det ja. Det er dyrt fordi det er originaldeler. Som regel holder det vel lenger enn uoriginale deler. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Som regel holder det vel lenger enn uoriginale deler. Er stort sett en myte nå til dags, det er ofte samme produsent, tilsvarende god- eller bedre(!) produsent av de såkalte piratdelene. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 De har faktisk ikke tenningslås på de vanlige sjappene (Biltec, Bilextra, mekonomen) osv Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd litt hardere med å finne en hogger som har, om den så må sendes til deg. Orginalt er det som regel svin-dyrt, og til og med ikke alle som selger annet en hele sett!! (skal ikke påstå sikkert at dette gjelder Toyota), men jeg har opplevd det noen ganger. Å bytte er ikke spesielt vanskelig, av med dekseler, og regn med at du så må borre ut skruene, da de som regel er skruer som hodet knekker på når de skrus inn Du må derfor "egentlig" ha nye orginalskruer også, men er det en gammel bil, hadde jeg ikke brydd meg om det... (er jo bare for at man ikke skal kunne stjele bilen ved bare å skru ut 2 skruer) Syns jo uansett ikke når deksler er på igjen Lenke til kommentar
Opus Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Ta et søk på NBF bildeler.no Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Opus Skrevet 16/09/2004 : 02:06 Ta et søk på NBF bildeler.no Det var jammen en fin side Opus, jeg takker også for det tipset!! FREKKAS!; Gå til siden Opus sier og skriv bare Corolla (dropp KE70), jeg prøvde nå, på KE70 fant jeg en i Porsgrunn, som sikker er den du nevnte, Men uten KE70 i søket fikk jeg 20 treff!! (Corolla 82 - 87) Skulle undre meg stort om du ikke kunne bruke en av disse.... Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Jeg har sett på dette, men KE70 er en egen modellbetegnelse, som som regel har andre deler. Har handla mye deler før, og da kun KE70. Skal uansett prøve på Troms bildelsenter, er bare rett over brua her Takk for tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Kanskje dette kan hjelpe. ta eit søk. http://www.mekonomen.no/katalog.asp?butik=6014-000&sprak=N Edit: Virka ikkje direktelink. Endret 16. september 2004 av Ulvestad Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 HÆ? du kan kanskje følge med på hva som blir skrevet? Takk for øvrige tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 HÆ? du kan kanskje følge med på hva som blir skrevet? Takk for øvrige tilbakemeldinger Nei, dei har ikkje til din bil. Men dei har ein universal tenningslås til 136 kroner. Virka som du ville ha det billigt så. Du får beklage at eg prøver å hjelpe. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Ok, fikk mail fra mekonomen: "Vi fører dessverre ikke tenningslås i vårt sortiment" Ikke meninginen å være frekk. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå