Medrakil Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Ping statistics for 216.239.57.99: Packets: Sent = 500, Received = 500, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 179ms, Maximum = 182ms, Average = 180ms w0000t jeg tror det har fiksa seg selv! Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Nei faen nå er det sånn igjen :/ - Det er normale spenninger på PSU, i hvert fall mens jeg følger med... Kan det være PSU likevel? Endret 19. september 2004 av Medrakil Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Svingninger i spenningene skjer gjerne når maskinen jobber med noe tungt, som spill, komprimering av video osv. Når du sitter og observerer monitorprogrammet, så belastes ikke maskinen noe særlig. Dermed ser man ofte ikke slike svingninger. Det er derfor jeg fåreslo jeg at du logger verdiene til fil. Edit: Alternativet til logging, er at du setter grenseverdier som du får alarm på mens du kjører monitorprogrammet. Endret 19. september 2004 av sofTest Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Vel, at nettet hopper av og på skjer konstant...Nå prøvde jeg og bytte PSU, og det samme skjedde da... jeg begynner å tro at hovedkortet snart er ringet inn som feilkilde. Jeg har hatt litt problemer med at PC'en spontan-booter når den er av, og tenkte det var PSU. Men nå som jeg har testa det, tenker jeg at det er HK. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Du har nevn at maskinen slår seg av tidligere i tråden. At den slår seg på selv, som du nå nevner, kan i noen tilfeller tyde på en kortslutning. Jeg ville i et slikt tilfelle sjekke alle kabler nøye (inkl. ledningen til powerknappen), og at det er ingen løse skruer som ligger ett eller annet sted og at ingenting som ikke behøver det berører hovedkortet. Om dette kommer opp negativt, så er jeg enig i at hovedkortet kan synes å være defekt. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Jeg har testa det. Har skrudd hele maskinen fra hverandre og satt sammen igjen, inkl. de ledningene. Har også problemer med strømbrudd. Men da er det hovedkortet da? (Litt døvt å måtte kjøpe nytt Socket A HK nå, egentlig... hadde tenkt å vente en stund til og kjøpe A64.. Jaja, kan vel gjøre det nå.. Nå som HL2 snart kommer og sånt... ) EDIT: leif Endret 20. september 2004 av Medrakil Lenke til kommentar
[space] Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Akkurat samme problem som meg. Dlink di-624. Det har fungert et år der jeg bodde før. Flytta. lik adslrouter, lik maskin, likt oppsett på router = bare kødd hele tia... har prøvd å bytte firmware, men dette gjorde det bare værre. Noen ganger kan jeg være online en dag, så plutselig booter routeren hvert 10. minutt... Det er ingenting som gjør meg så forbanna som hw som ikke funker. Holder på å klikke helt her... Det jeg også har opplevd er at ping mot routeren får dårligere og dårligere responstid, helt til routeren til slutt booter. Eneste forskjell på nå og før er en bærbar koblet på trådløst med en usb wlan adapter, men nettet klikker selv om ikke denne maskinen er skrudd på. Ting bedret seg litt, og bare litt, etter jeg disablet dhcp og satt fast ip på alle maskinene. Skal prøve å få bytta hele driten så snart som mulig. En router burde virke lenger enn et år. Hadde egentlig samme feilen med en gang jeg kjøpte den, men ikke så hyppig. Da ble den 100% stabil med ny firmware. Nå er jo også denne kaputt... [space] Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Her kan du se hvordan mitt problem løste seg; selv om jeg hadde bytta nettverksort var det å bytte nettverkskort igjen som gjorde utslaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå