TheDarkListener Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Siden det er det lokale loppemarkede nå til helgen og jeg snart får satt opp et nettverk her hjemme har jeg lekt med tanken på å kjøpe inn en billig, gammel maskin og bruke den som server. Siden jeg bor i blokk er det eneste stedet jeg kan presse inn en server i boden. Heller ikke der er det særlig stor plass så jeg er avhengig av at den skal fjernstyres på en eller annen måte. Går det, og viss ja, hvordan? Har tenkt å bruke den som dedikert counter-strike server og fil og ftp server når jeg får råd/lyst til å kjøpe flere disker. Lurer også hvilket os jeg skal bruke (Veldig gjerne gratis)? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Vel, vet ikke hvor krevende cs er å drive som dedikert..(?) Som os kan du kjøre en trivelig linux-distro..stabilt og lettdrevent Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 linux har SSH til fjærnstyring. Windows 2000/2003 server har terminal service. Du kan også bruke VNC. www.realvnc.com Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Vnc er fint og kan anbefales.. Bruker det på mine servere... Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Vnc er fint og kan anbefales..Bruker det på mine servere... Får vel prøve det da. Takker Xander: En dedikert cs server krever ikke mye, ca 5% av min P4 1.6ghz Endret 15. september 2004 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Vnc er fint og kan anbefales..Bruker det på mine servere... Får vel prøve det da. Takker Xander: En dedikert cs server krever ikke mye, ca 5% av min P4 1.6ghz 32/32? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Vnc er fint og kan anbefales..Bruker det på mine servere... Får vel prøve det da. Takker Xander: En dedikert cs server krever ikke mye, ca 5% av min P4 1.6ghz 32/32? Nei Kommer ikke til å bli mer enn 5-6 stykker uansett Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 vnc er jo greit nok på LAN, men det er fortsatt bedre å bruke remote desktop eller SSH.. vnc mangler en god del på bildekvalitet Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Vnc er fint og kan anbefales..Bruker det på mine servere... Får vel prøve det da. Takker Xander: En dedikert cs server krever ikke mye, ca 5% av min P4 1.6ghz Kan fortelle deg med en gang at du ikke kan bruke en typisk gammel loppemarkedpc til cs server. Har selv en pentium3 800MHz server, den takler ikke mer en 13-14 spillere. Den kjører i linux uten grafisk grensesnitt. Skal du kjøre windows og vnc på den, vil alt kraften gå til det.' Filserver går alltids an å mekke da Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Vnc er fint og kan anbefales..Bruker det på mine servere... Får vel prøve det da. Takker Xander: En dedikert cs server krever ikke mye, ca 5% av min P4 1.6ghz Kan fortelle deg med en gang at du ikke kan bruke en typisk gammel loppemarkedpc til cs server. Har selv en pentium3 800MHz server, den takler ikke mer en 13-14 spillere. Den kjører i linux uten grafisk grensesnitt. Skal du kjøre windows og vnc på den, vil alt kraften gå til det.' Filserver går alltids an å mekke da Hadde håpet den skulle klare 4-5stk. Men fikk uansett ikke kjøpt noe, var dyrere enn det smakte Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 du burde forresten investere i en kjetting eller lignende.. pc'r som står ubevokta i boder er ganske attraktive visstnok Lenke til kommentar
nero2 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 remote administrator or oxo rått Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 du burde forresten investere i en kjetting eller lignende.. pc'r som står ubevokta i boder er ganske attraktive visstnok Ja sikkert, men her hvor jeg bor har vi tre boder; en ute felles (sikkert en sånn du snakker om) og to private (en av dem jeg tenkte på) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå