Sylvarius Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Bestilt meg ny pc nå nettopp, og vurderer overklokking. - Vifte: Thermaltake Extreme Volcano 12 CPU- Kjøler Socket A, Opp til XP3400+ - Hovedkort: Abit NF7 V2.0 - Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB 8MB - TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 - Skjermkort: Sapphire Radeon 9800SE, 128MB, 256bit - CPU: AMD CPU ATHLON XP BARTON 2800+ Speed: 2083MHz, L2 Cache: 512KB, FSB: 333MHz Noen som ser noe her jeg helt opplagt kan og bør overklokke? Vil ikke ekstremoverklokke, men litt forsvarlig overklokking kan ikke skade. Tenkte selv på cpu. Er absolutt ikke erfaren med overklokking så det kan være at jeg er helt på bærtur. Men hadde det vært mulig å øke FSB til 400 mhz?... Siden RAM og Hovedkortet ligger på 400 mhz, og muligens skjermkortet også? Håper noen erfarne overklokkere kommer med noen tips til meg. - Sylvarius Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 NF7 skal være et bra overklokkings hk.. sett FSB langsomt opp .. 180 burde den vel greie Lenke til kommentar
highlander Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Bestilt meg ny pc nå nettopp, og vurderer overklokking. - Vifte: Thermaltake Extreme Volcano 12 CPU- Kjøler Socket A, Opp til XP3400+ - Hovedkort: Abit NF7 V2.0 - Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB 8MB - TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 - Skjermkort: Sapphire Radeon 9800SE, 128MB, 256bit - CPU: AMD CPU ATHLON XP BARTON 2800+ Speed: 2083MHz, L2 Cache: 512KB, FSB: 333MHz Noen som ser noe her jeg helt opplagt kan og bør overklokke? Vil ikke ekstremoverklokke, men litt forsvarlig overklokking kan ikke skade. Tenkte selv på cpu. Er absolutt ikke erfaren med overklokking så det kan være at jeg er helt på bærtur. Men hadde det vært mulig å øke FSB til 400 mhz?... Siden RAM og Hovedkortet ligger på 400 mhz, og muligens skjermkortet også? Håper noen erfarne overklokkere kommer med noen tips til meg. - Sylvarius Ser bra ut Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Da er det snakk om en dag før jeg får min nye hardware. Eneste forandringen er at prossesoren nå er en AMD ATHLON XP BARTON 3200+/400MHz Sånn som jeg har forstått det, er denne cpu'en det 'beste' du får på socket a. stemmer dette? Mitt eneste mål med denne maskinen er at den kjører Half-Life 2 på max. Da er vell skjermkortet det svakeste leddet (minnet blir oppgradert om 14 dager til 1 gb). Tips og lignende for overklokking, oppgraderinger og lignende mottas med takk. - Sylvarius Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 hehe tror du skal slite hvis du skal ha det oppsettet og kjøre max på hl2 eller doom3 Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Jeg nevnte jo i samme slengen at både skjermkort og ram skal oppgraderes. Er det cpu / hovedkort som er flaskehals? Om ja, Er Half-Life 2 designet til å kjøre på 64 bits platformer? Lenke til kommentar
Whinz Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 bytt ut skjermkortet! verdens største drit Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Er fullstendig klar over at skjermkortet ikke er så brukbart at det gjør noe. Kjøpte det for å ha en midlertidig løsning, og får solgt det for 80-90% av prisen jeg betalte for det. Når Half-Life 2 kommer ut, kjøper jeg skjermkort utifra hva tester og slikt viser. Om vi nå ser bort fra Skjermkortet og har i bakhodet at jeg skal oppgradere minnet. Vil resten av delene være istand å kjøre Half-Life 2 på maks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå