Specs Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Heh, før jeg får et rungende JAAA kun basert på at Telenor nå har bæsjet skikkelig på leggen, vent litt for dere svarer, og la følelsene ligge en stund. Jeg har i dag Telenor "704" /128, og jeg har satt opp en liste over følgende grunner til mot og for å skifte abonement: Mot: - Stabilitet. Bortsett fra en gang, da jeg grunnet diskkrasj ikke var på nett på en månded og i forbindelse med dette "falt ut av Telenor sine rutere" (ifølge teknikeren jeg snakket med), har jeg ikke hatt noe nedetid. - Bindingstid på et år. (Går ut i sept.) - Stor leverandør, ingen sjanse for at firmaet går dukken - Det blir sannsynligvis endel nedetid i forbindelse med å bytte leverandør. Jeg bruker faktisk nettet til noe mer enn å laste med mp3 og divX, har bl.a. et hovedfag på IfI i innspurtsfasen ... - Kostnadene forbundet med installering. - Siden det uheldigvis er Telenor som eier kobberet (hvilken ***** idiot var det somlot dem få beholde infrastrukturen når de ble privatisert?) kan en endring i pripolitikken hos dem medføre liknende hos de andre leverandørene. - Kan NextGenTel installere splittere nå? Har kun et kobberpar opp i leiligheten, og vil (tross alt) beholde mitt min fasttelefon. Grunnen til at jeg ikke valgte NextGenTel i fjor, var at de ikke installerte splittere - Synes faktisk at jeg har fått god hjelp de gangene jeg har hatt problemer. Har riktignok tatt litt tid ... For: - Telenors planlagte prispolitikk -prinsipp. Selv om det ikke vil omfatte meg før bindingtiden går ut, synes jeg en volumprising på DSL-tjenester er en såpass dårlig ide at jeg gjerne vil benytte muligheten til å si ifra allerede nå. - Telenors planlagte prispolitikk - praksis. Jeg vil helt klart ble storforbruker. - Telenor har ikke klart å levere annonsert vare. Jeg får maks 599 kbit/s. For dårlig. - Bedre hastighet/pris ratio (f.eks. med NextGenTel) - Jeg synes generelt at Telenor tilbyr dårlig prisede tjenester, og har allerede skiftet mobilabonnement til NetCom. Noen som har andre momenter som kan hjelpe meg med beslutningen? (Og gjerne svare på spørsmålet om NextGenTel installerer splittere...) Specs [ Denne Melding var redigert av: Specs på 2002-05-09 17:44 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Du har et meget bra poeng der,har selv bindingstid til 20.02.03,så er i samme bås,men d er lenge til feb neste år,mye kan forandre seg til den dato,venter å ser hva som skjer. Kjetil Lenke til kommentar
Mentor Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Vet ikke om de har splitter, MEN; Viss det er et ledig kobber par inn til husveggen din legger Bravida inn ny kontakt i leiligheten. Du betaler like mye i avgift om de må legge inn kontakt eller ikke. Kontakten blir plasser ved siden av eksisterende kontakt, eller i et annet rom for en liten sum ekstra. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 har hørt noe om at ikke telenor kan sette opp tellerskritt før rundt 2003..?... uansett så får man jo ikke tellerskritt mens bindingstiden gjeldet(tror og mener at dette er kontraktsbrudd) fordi da holder de ikke kontrakten som telenor og kunden har gitt.... tror dette stemte...... du får s hva som skjer Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 BYTT! jeg ligger selv i det dilemma. men NextGenTell går ikke dunken på en stund! Dessuten har de mye bedre tilbud en TeleNor (se ut fart!!!). Vi må også vise telenor at vi ikke gotar demmes poletikk! ...men jeg skjønner hva du mener. Lenke til kommentar
Specs Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 Mentor: Jeg bor i en bygård, og fra boksen i kjelleren opp til leiligheten er det kun et kobberpar. Det er et seriøst prosjekt å strekke nye ledninger ... Lenke til kommentar
Hoggorm1 Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 ALLE burde bruke Nextgentel istedet for Telenor for å kunne opprettholde en sunn konkurranse i markedet. Nå om dagen faller leverandør etter leverandør fra, så dette blir viktigere. Lenke til kommentar
caturbo Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 hvis du velger nextgentel til adsl leverandør trenger du ikke å ha fasttelefon, dvs at du sparer 150 kr hver mnd i fastutgifter på telefonen. Dette er faktisk så pass mye at mange kan spare penger på og kun bruke mobiltelefon. Mobil-> Mobil = Fasttelefon->mobil FASTTELEFON Til Telenor Mobil* Hele døgnet kr 0,59 kr 1,22 Til NetCom GSM** Hele døgnet kr 0,59 kr 1,89 TALK priser MOBILTELEFON fasttelefon 1,49 kr Samtalepris til NetCom 1,49 kr Samtalepris til Telenor Mobil 1,49 kr Lenke til kommentar
Specs Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 caturbo: Godt poeng, det. Men jeg ser ikke for meg å ikke ha fasttelefon. Fra tid til annen har jeg behov for lange telefonsamtaler, f.eks. snakke med familen, telefonsupport etc. Da er det hverken økonomisk eller spesielt behagelig å snakke i mobilen ... Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Hei med-IFI-student, er det en grunn til at du ikke får 2Mb ADSL oppgradering hos NGT på UiB-avtalen? I så fall er det jo i realiteten valget mellom 704k Telenor og 2Mb NGT! Jeg har vært med på å sette opp nettverk mot en Telenor ADSL løsning, det var ikke noe spesielt morsomt... med NGT er det jo ren plug'n'play :smile: Jeg hadde NGT i ca ett år (til jeg flyttet) og opplevet ikke nedetid overhodet. Hadde valgt NGT igjen om jeg fikk det her jeg bor nå! Lenke til kommentar
Specs Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 Heh, det er sant det. Men om litt er jeg ikke student lenger :smile: Men sant, en liten stund vil jeg få glede av det gode tilbudet. Så straks jeg ikke er student lenger blir nok prisen på den linja der en ganske annen. Står så vidt jeg vet i kontrakten at men plikter å si ifra når man er ferdig ... Lenke til kommentar
Specs Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 Og forresten er det IfI, UiO. Men vi har samme ordningen... Du Espen, hvis jeg sier at Pels Angels ruuuuler, vet du hva jeg snakker om da Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Jeg har bestilt ngt pga telenors idiotiske planer. I det at jeg kanskje må betale noe mer, men prinsippet! Har byttet alle tlf abbonementer, mobiler, isdn +++. Alt borte. Jeg oppfordrer alle til å gjøre det samme, så kanskje på sikt vi får litt priskrig. Det hadde ikke skadet. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Jeg self har 704/128 , jeg hadde lyst på NGT, men dem kommer aldri til Tromsø, dritt mange hær som vil ha NGT, men enste adsl vi kan få hær e Telehor, og World-online og dem e treg og bygge ut, ellers blir det sdsl, men det er så dyrt , så har vi ellers bare dårlige radio modem og kabel modem. Airnet og Polarcom som er i Tromsø er noe seriøst manshit selskap! Aldri skaff dere radio modem eller kabel modem!! Håper bare at NGT kan klare og komme seg til Tromsø! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå