jvestby Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hey. Har en G556E og vil gjerne ha batterikapasiteten så lenge jeg kan. Er derfor ute etter noen erfaringer med folks bruk av strømnett og effekten av dette på batteriet. Det jeg tenker på er om jeg skal ta ut batteriet når jeg bruker strømnettet eller om jeg bare kan la det stå i? Si for eksempel at batteriet er halvfullt og jeg plugger i strømkabelen, vil da batterieffekten bli ødelagt over tid? Det sitter et Litium ion batteri i pc'n, og etter hva folk sier så skal denne typen batteri være fri for negative effekter av smålading innimellom. MEN: Jeg er ute etter erfaringer til folk. Fungerer teorien i praksis? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Etter hva jeg vet så har den typen batterier en levetid på f.eks 50000% av kapasiteten. Om du lader 1 og 1 prosent eller 100 og 100 prosent skal ikke ha noe å si. Forutsatt at pc'n ikke bruker strøm fra batteriet når du er koblet til strømnettet skal det ikke være negativt å ha batteriet i pc'n da. Lenke til kommentar
jvestby Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Ok. Jeg regner med pc'n er så smart at den skjønner når jeg stikker i strømkabelen at den skal bruke av nettet og ikke batteriet. Det skifter ihvertfall ikon nede ved klokka.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 En laptop vil alltid bruke strøm fra nettet så lenge den er tilkoblet nettet, selv om du kobler den på nettet etter å ha kjørt den på batteri en stund. Den vil imidlertid også lade opp batteriet til det er fult om det ikke er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå