Gå til innhold

Komplett elendig service på retur!


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et Gainward 6800GT kort på Komplett for ca 2 mnd. siden, som jeg solgte til en kamerat for 3-4 uker siden. Hos han fungerte kortet bra, inntil for 2 uker siden da det kom diverse "striper" når en kjørte 3D. Så han tok kontakt med Komplett.no på egenhånd.

Når han ringer inn til Komplett og forteller dem om feilen på kortet, får han beskjed om å lage returnr. på WEB sidene deres, han forklarer deretter at han ikke har logon på web'en. Da får han beskjed om og ta kontakt med vedkommende han kjøpte kortet av (meg), så den kunne lage returnr. på WEB.

Han tok kontakt med meg, som laget returnr. på Kompletts websider.

På WEB'en står det: (ikke ordrett.) "Du vil motta returnr. på mail innen 2-3 dager".

Etter 5 dager har jeg fremdeles ikke mottatt noe returnummer, så min kamerat ringer inn og får returnr. pr tlf.

Kortet blir sendt samme dagen med riktig returnr., og mottat dagen etter.

Etter at de har hatt kortet der i ca 1 uke, (og ingen har hørt noe som helst fra dem) ringer han inn for å finne ut hva som skjer. Han får snakke med en hyggelig kundebehandler hos Komplett. ("Lars")
"Lars" sier de ikke hadde funnet feil på det, og ville teste det en dag til. (Mistenker dem for å sette kortet i en PC, skru på, se at man får bilde i 2d/windows, for deretter å konkludere med at "det virker som det skal")

Det går enda en uke uten at verken jeg eller han som kjøpte kortet mitt hører noe fra Komplett. Det har nå gått over 2 uker siden kortet ble sendt inn, og min kamerat begynner å bli rimelig utålmodig siden han nå har vært 2 uker uten skikkelig skjermkort, og heller ikke har fått noe klart svar fra Komplett.

Så i dag tok han å ringte Komplett for å høre om det var klart. Da kommer han til en kundebehandler som sier at han ikke kan svare på det, for det er ikke han som tester kortet. Han kunne heller ikke finne ut av hvem som skulle gjøre / gjorde det. Jeg måtte vente på mail (som jeg ikke har fått).

Kameraten min spurte dem om de kunne sende mail til ham når status på returen var klar, istedet for til den registrerte mail-adressen min. Dette kunne ikke Komplett.no gjøre. Jeg har ikke mottatt en eneste mail fra Komplett disse 2 ukene saken har pågått (med unntak av "ukens tilbud").

Kameraten min spurte så om de kunne notere ned hans adresse for å sende returvaren direkte til ham. Dette kunne heller ikke Komplett.no gjøre. De måtte returnere varen til de som hadde kjøpt det.

Er ikke dette dårlig service overfor kunder? Så lite fleksible? Skal en retur ta så lang tid uten at en får vite noe?? Mitt inntrykk er :thumbdown:

K :w00t: Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bra i det hele tatt! Må si at PS Data sin retur avdeling var MEGET hyggelige når jeg måtte sende noe i retur. Jeg beskrev utførlig hva som var galt, var forøvrig en sprengt krets på hovedkortet, og hvordan/hva som hadde skjedd/jeg hadde testet. 3 dager etter at jeg sendte det inn fikk jeg nytt tilsendt... :D

 

Jeg sendte umiddelbart en mail til dem og takket for hyggelig og hurtig service, hvorpå de svarte at det var jo selvsagt med god service, ellers ville jeg finne på å handle "i den andre store såkalte totale butikken"... :D

Lenke til kommentar

Vel har de så liten service innstilling ovenfor sine kunder burde de revurdere sin service avdeling litt. De burde i det minste innse at dette har tatt for lang tid. De har da egentlig 2 alternativer hvis ikke kunden vil vente lenger. Sende han et nytt kort eller kreditere dette hvis ikke de kan erstatte kortet innen rimelig tid.

Lenke til kommentar

Om kortet ditt har feilet 3 ganger er det ikke mye de kan gjøre med det, har du hatt det inne mer enn 3 ganger har du krav på og heve kjøpet.

 

Her er det bare snakk om MEGET dårlig oppfølging av kundene og service. En skal ikke trenge og vente 2 uker på en mail om hva som skjer. Har de så lang behandlings tid bør de få inn fler medarbeidere som kan gjøre jobben.

Lenke til kommentar
Hva er det som var feil med kortet?

 

Høres jo ut som artifacts pga. varme, hvis det er tilfelle har du jo egentlig ikke returrett engang..

Hvorfor ikke? Det blir jo alltid "passe" varmt inne i en PC, og tåler ikke kortet bruk i en normal PC over litt tid, altså er dette en svakhet ved kortet - produksjonsfeil - altså har man vel reklamasjonstett ihh til kjøpsloven..

 

Men uansett, det var ikke dette som var sakens kjerne, det er måten de håndterer saken på som ikke er bra :no:

 

K :w00t:

 

PS: Er det flere som har problemer med å få logget på Kompletts kundewebsider i dag / evt få tilsendt "glemt passord" ?

Lenke til kommentar
Kameraten min spurte dem om de kunne sende mail til ham når status på returen var klar, istedet for til den registrerte mail-adressen min. Dette kunne ikke Komplett.no gjøre. Jeg har ikke mottatt en eneste mail fra Komplett disse 2 ukene saken har pågått (med unntak av "ukens tilbud").

 

Kameraten min spurte så om de kunne notere ned hans adresse for å sende returvaren direkte til ham. Dette kunne heller ikke Komplett.no gjøre. De måtte returnere varen til de som hadde kjøpt det.

 

Er ikke dette dårlig service overfor kunder? Så lite fleksible? Skal en retur ta så lang tid uten at en får vite noe?? Mitt inntrykk er thumbdown.gif

 

Joa, dårlig av komplett med servicen, men på det overstående bør du absolutt ikke klage!

 

Synes det virker trygt av komplett og ikke sende kortet i retur den en hvilkensom helst annen person. Tenk om du har sendt inn et kort, og komplett sender det ut til en annen person fordi han "har sagt" det er hans? :no:

 

Bare en tanke..

 

Men så klart, du har krav på nytt kort så lenge det ikke er du/han som har tuklet med det. Problemet til komplett kan også ligge i at de må sende kortet inn til produsenten for å få retur på det. Dette kan bli problem hvis ikke komplett har flere igjen av ditt kort.

Lenke til kommentar
Joa, dårlig av komplett med servicen, men på det overstående bør du absolutt ikke klage!

 

Synes det virker trygt av komplett og ikke sende kortet i retur den en hvilkensom helst annen person. Tenk om du har sendt inn et kort, og komplett sender det ut til en annen person fordi han "har sagt" det er hans? :no:

 

Bare en tanke..

 

Men så klart, du har krav på nytt kort så lenge det ikke er du/han som har tuklet med det. Problemet til komplett kan også ligge i at de må sende kortet inn til produsenten for å få retur på det. Dette kan bli problem hvis ikke komplett har flere igjen av ditt kort.

Jo. Greit nok at de sender kortet tilbake til meg, det kan jeg leve med. Men når min kamerat oppgir både riktig returnummer og orderenummer bør det jo være verifikasjon nok. Eventuelt kunne de ringt/sendt meg en mail for at jeg skulle bekreftet alternativ returadresse. Men som sagt, jeg har ikke mottatt en eneste mail fra dem ang dette :(

 

K :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg kar aldri hatt noe problem med slikt hos komplett.

Ved riktig bruk av deres retur system fungerer det veldig bra!

Man beskriver også litt om feilen når man bruker deres retur på WEB

* Hvilken maskin den står i

* Drivere som brukes

* OS med oppdateringer

* Hva skjer i hvilke situasjoner ("feil")

* Hvilke tiltak som er gjort for å finne feil selv

 

Da er det til mye hjelp for dem når de skal teste komponenter.

 

Har en kompis som har hatt litt trøbbel (ca5 mnd) med et skjermkort, først fikk han et nytt og bedre for det var feil på det første, deretter var det trøbbel (ca etter 4 mnd) med det nye, til slutt fikk han beskjed om å sende inn HK osv for bedre testing. og INGEN feil???

Da stakk jeg innom og fikk oppdatert driveren hos ham og nå er alt bra.

Han endte opp med et bedre kort og ingen andre utgifter en porto.

 

Når man fikler inni et kabinett på egenhånd er dette noe DU må regne med .

Å ha litt kunskaper er en FORDEL

 

Når man legger inn en slik tråd for å syte og klage.

Er det viktig og ikke komme med den fine forklaringen med at dere ikke fulgte Komplett`s sider med veiledning på retur .

 

1 Sjekk skikkelig får man tenker retur

2 Søk en skikkelig retur pr WEB

3 DEN SOM KJØPTE ("har også bestillt pr web og lest alt om retur og angrerett!")

4 Noen dager til og fra er ikke gale ( 2-3 uker er normalt ).

 

Eller er det jo gøy med data, vi lærer ?????

Lenke til kommentar
Når man legger inn en slik tråd for å syte og klage.

Er det viktig og ikke komme med den fine forklaringen med at dere ikke fulgte Komplett`s sider med veiledning på retur.

Les hva jeg skrev da mann.. Jeg brukte først returskjemaet på sidene til Komplett, og ventet på å få mail med returnr. i løpet av 2-3 dager. Jeg hørte ikke noe. Derfor ble de ringt opp 5 dager etter at returen ble lagt inn på web.

 

K :w00t:

 

Edit: Hvor komm denne idioten i fra? Ikke kan han lese skikkelig. Ikke kan han skrive skikkelig. Er sikkert han som har designet http://www.foniksfsk.no/, siden han har det som URL i sin profil. Maken til stygg webside skal du lete lenge etter!! :!: :!:

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Har det egentlig skjedd noe mere i denne saken?. Regner med at noen på Komplett leser forumet og har celler nok til og ta tak i saken.

Håper de tar tak i det da, men det skal jo ikke være nødvendig å holde på slik.

komplett gir f om dagen.

har dem blitt for store?

Endret av nosto
Lenke til kommentar

Heisan,

 

MAC_USER Skrevet 16/09/2004 : 09:17

  Har det egentlig skjedd noe mere i denne saken?. Regner med at noen på Komplett leser forumet og har celler nok til og ta tak i saken. 

 

- Jepp, vi sendte en PM til trådstarter så fort vi fikk høre om saken, men har ikke fått noen tilbakemelding enda.

 

jij1984 Skrevet 16/09/2004 : 09:32

Håper de tar tak i det da, men det skal jo ikke være nødvendig å holde på slik. 

 

- Helt enig

 

nosto Skrevet 16/09/2004 : 09:55

komplett gir f om dagen.

har dem blitt for store?

 

- Takk for den. Vi har riktignok godt opp noen kilo, men f har vi ikke hørt noe om :-)

Lenke til kommentar
Heisan,

 

MAC_USER Skrevet 16/09/2004 : 09:17

  Har det egentlig skjedd noe mere i denne saken?. Regner med at noen på Komplett leser forumet og har celler nok til og ta tak i saken. 

 

- Jepp, vi sendte en PM til trådstarter så fort vi fikk høre om saken, men har ikke fått noen tilbakemelding enda.

 

jij1984 Skrevet 16/09/2004 : 09:32

Håper de tar tak i det da, men det skal jo ikke være nødvendig å holde på slik. 

 

- Helt enig

 

nosto Skrevet 16/09/2004 : 09:55

komplett gir f om dagen.

har dem blitt for store?

 

- Takk for den. Vi har riktignok godt opp noen kilo, men f har vi ikke hørt noe om :-)

har der ikke hørt om f?

bekrefte skjermkort ringer det en bjelle?(x800xt.pci-ex)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...