Levin Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hei, lurte på om det var mulighet for å montere en slags dumpventil på en kompressor motor?? Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 kompressoren kan få dump den og. Bygger jo trykk osv på ganske lik måte som turboen, bare at den er rem-drevet istede for drevet av eksostrykket. Så det skulle bare være å "kjøre på".. Er du i tvil, finnes det nok av tuning verksteder å sjekke med Lenke til kommentar
Levin Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 har du noen tips om noen sider som selger dette? har sjekket litt selv men finner lite.. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hvorfor skal du ha det? Bare for å få lyd? Det er bare å kjøpe en ventil med justerbart trykk for ettermontering, bør ikke være vanskelig å få tak i, vanlig overtrykk/undertrykk ventil. Lenke til kommentar
Levin Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 var mest for å få lyden jah.. hmm.. får prøve å finne noen som har det.. skulle hatt ei side å se på, for har ikke mest peiling på sånne ting Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 er bare å sjekke med tuning firmaer det.. TS-Racing f.eks driver litt med mercedes.. går an å høre med de.. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hvis det bare er for lyd så sett en overtrykksventil på eksosanlegget sånn at når du tråkker på gassen så øker trykket og det begynner å kvitre, enkelt. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Det skal jo ikke kvitre mens du gir gass. Dessuten er vel neppe en overtrykksventil i eksosen den beste løsningen? Du får annet trykk i eksosen osv, og den er vel neppe gratis den heller. Hvorfor lage "jalla"løsninger, når man kan lage gode løsninger, og få lyden på ekte måte? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Det er jo bare en wastegate ventil en eller annen plass på ladetrykket "orginalt" lyden kommer jo best frem når man girer ned og slipper gassen (gjennom svinger) Selvfølgelig er det flere måter å gjøre det på bare for å få denne lyden. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Det er jo bare en wastegate ventil en eller annen plass på ladetrykket "orginalt" lyden kommer jo best frem når man girer ned og slipper gassen (gjennom svinger) Selvfølgelig er det flere måter å gjøre det på bare for å få denne lyden. tegnsetting er en fin bil? men over til saken. En kompressormotor har jo ikke wastegate, men derimot ett slags returspjeld som sender lufta tilbake til kompressoren når gassspjeldet lukkes. For å få dump på kompressormotoren, må man da altså sette dumpen i stedefor dette returspjeldet, og da vil det dumpe med engang man slipper gassen. Dette er hvis man skal ha lyden på en "ekte" måte. Dessuten vil lyden komme best når man drar bilen opp på høyt turtall, for så å slippe gassen. Nå, litt OT: Siden det ikke virket som du er helt klar over hva wastegate er, wastegate er den "ventilen" som styrer eksosen i en turbomotor, som styrer hvor mye av eksosen som skal slippes rett ut, og hvor mye som brukes til å dra turboen. Siden en kompressor er remdrevet, vil en kompressor aldri ha wastegate. Ventilen som lager den berømmelige "pop-off" lyden, er dumpventil, eller blow off. Magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå