White Fox Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 hei alle sammen.. Er det noen glupinger her som har litt peiling på aksjer og sånn. Er det noen som har noen tips til selskaper man burde investere i?? Kom med selskapets navn ogde ticker og din begrunnelse på hvorfor du tror det er lurt å investere i akkurat det selskapet. Selskapene må være registrert på Oslo børs. Takker for all hjelp. www.aksjespillet.no Meld deg på du også. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Og hvorfor skal man dele ens egen tips med deg? I aksjespillet vil dette bare føre til at man ikke får noe forspang. Trokke det du Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 ahh, aksjespillet. Husker gullalderen for et par år siden med Opticom-aksjene. Kunne tjene hundretusen på to-tre døgn med de der! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Driver på litt med aksjespillet.. Men hva slags investeringer har du planlagt, daytrading eller en langsiktig investering? Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 ok.. tenkte bare at dte er noen her i verden som ikke bare tenker på seg selv Enden.. Jeg er helt nybegynner og kunne trengt noen tips, men nei. der tok jeg feil Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Ikke hør på tullinger som enden Skal gi deg så god innsikt som jeg klarer: Se på aksjelisten fra aksjespillet: http://www.aksjespillet.no/quote/quotelist-OSE-EQT.html Her har du "hovedlisten" og "SMB".. Hovedlisten er store bedrifter og SMB er "små og mellomstore bedrifter". Jo mindre selskapet du investerer i er, jo høyere er investeringsrisikoen. Dette skyldes selvfølgelig nok fordi de ikke har den store økonomiske støtten og sikkerheten som f.eks norsk hydro eller statoil og co har. MEN, jo større risiko, jo større er også sjangsen for at aksjen går rett opp i været, noe som aldri vil skje med store selskaper. Sater du på en langvarig investering burde man satse på store selskaper som har en god og forhåpentligvis lys framtid. Det er ikke så lurt hvis man satser 50.000 kroner på et selskap og pengene er borte etter noen år, fordi bedriften har gått konkurs! Den beste og mest utfyllende kursoversikten finner du her: http://hopey.netfonds.no/kurs.php?exchange...ter&tabell=fast Dritmye informasjon der, alt man lurer på. Andre bra links for news og generell økonomi & næringsliv: www.hegnar.no www.aksjeforumet.no www.dn.no Lykke til PS:[litt offtopic] Dette er ganske kjekk!! : https://www.dnbnor.no/markets/interaktive_v...kalkulator.html Endret 16. september 2004 av Dr.X Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Tusen takk dr.x. Helt topp. spesielt det aksjeforumet skal jeg ta en titt på. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg har litt greie på aksjer. Sitter relativt tungt inne i følgende aksjer (snitt innkjøpskurs i praentes); TOM (26,90), INM (2,07), TAD (9,90) og mindre poster i ORK og HYD Samtlige kan doble seg, og alle er typiske trader-aksjer, dvs mange kjøpere og selgere og lav ratio. Lenke til kommentar
KS Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg vil også påstå at jeg har greie på aksjer, derfor holder jeg meg unna. Kan bli en tøff høst, kan bli bra. Ingen vet hvor børsen går. Gjennomsnittavksatningen til børsen siden 1986 har vært 14% med vesentlig lavere snittt de senere år. Standardaviket er 22%, slik at hvis du skal anslå neste års avkastning til børsen basert på statestikk, kan du med 67% sikkerhet si at avkasningen blir et sted mellom -8% og 36%, 95% sikkerhet mellom -30% og 58%. Alle anslag fritt etter hukommelsen!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå