avakatu Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Er det noen som har erfaring med Sonys DCR-DVD201E - kamera eller lignende. Jeg er på jakt etter et videokamera som tåler høy luft-fuktighet. Jeg forstår at det er Mini-DV-kasetten som kleber seg til mekanismen i de vanlige kameraene. Er dette bedre på DVD-kameraene? Og hva med kvaliteten? Lenke til kommentar
Michael JVC Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hei Jeg vil kanskje anbefale deg og titte på JVC`s helt nye Everio serie , på denne type kamera filmer en med Microdrive ( harddisk). Størrelsen på kamera er også meget liten. sjekk ut www.jvc.no Lenke til kommentar
El chico Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg vil kanskje anbefale deg og titte på JVC`s helt nye Everio serie Vet du når de kommer på markedet og hvor mye de vil koste??? Virker som noen spennende kameraer Lenke til kommentar
Michael JVC Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Hei Jeg husker rett og slett ikke hva veil utpris på de to kameraene var , men jeg skal sjekke dette i morgen , og gi tilbakemelding. Da er prisene her GZ-MC100 vil ha en veil pris på 11990 GZ-MC200 vil ha en veil pris på 13990 Endret 16. september 2004 av Michael JVC Lenke til kommentar
El chico Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Ser Amazon informerer om at GZMC100U vil bli tilgjengelig 14. oktober ($ 1,100) Har i dag Sony HC40E. Selges nå for 6000,- Er det natulig å anta at de tradisjonelle DV kameraene vil ha en bedre videokvalitet enn de nye JVC-kameraene eller er det bare lagringsmedieet som er endret??? Finner heller ikke noen priser på Microdrive minnebrikker (et raskt søk). Er Microdrive et JVC CF-kort?? Kan andre CF-kort i såfall benyttes. Endret 16. september 2004 av El chico Lenke til kommentar
Michael JVC Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hei igjen Vi kommer med disse 2 kameraene i løpet av Oktober måned. Er det natulig å anta at de tradisjonelle DV kameraene vil ha en bedre videokvalitet enn de nye JVC-kameraene eller er det bare lagringsmedieet som er endret??? Kvaliteten som du opplever den vil være hakket over bitrate som du finner det på dvd filmer , dvs at på et 4 gb Microdrive kort , kan du i modus Ultra filme inntil 60 minutter. Om du setter denne på fine kvalitet så vil microdrive være 90 minutter. Kamera lagrer også i den kjente Mpeg2 kodeken som vi kjenner igjen fra DVD , og JVC`s DVHS. Når det gjelder Microdrive , så følger det med et 4 GB kort i kamera. Microdrive er ikke et minnekort som vi kjenner dem , feks Memory stick , SD,XD osv Microdrive er et IBM produkt , og dette er rett og slett en mini harddisk. Prisen er noe stiv for øyeblikket , ca 4000 kr koster et 4 GB kort. Men Microdrive har akkurat samme form som Compact Flash, og det er også mulig å bruke CF i JVC GZ-MC100 og 200. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå