Gå til innhold

Oppgradering av CPU, Compaq Evo N800C

eddan

Anbefalte innlegg

Har en Compaq Evo N800C Pentium 4 1.7 GHz laptop og lurer på mulighetene for å oppgradere cpu'en til feks P4 2.2 eller 2.4 GHz. Snakket med HP (Compaq) og de sa at det ikke var mulig:

Jeg spurte om det gikk an å oppgradere CPU, hvor mye RAM jeg kunne oppgradere til og om jeg måtte oppgradere cpu-viften i samsvar med ny CPU.

HP SUPPORT: eddan, the RAM is upgradeable to 1024 MB for this notebook. However, the CPU cannot be upgraded.

EDDAN: Not possible as in I will brake my warranty if I do or not possible at all?

HP SUPPORT: Yes, the warranty will be void if the notebook is opened for upgrade of the CPU.

Har noen erfaring med dette? Vil jeg kunne oppgradere til ny CPU hvis jeg velger å gi slipp på garantien?

Takker for alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I "Maintenance and Service guide" som hører til N800 står det:

"2.2-, 2.0-, 1.9-, 1.8-, 1.7-, 1.6-, 1.5-, or 1.4-GHz Intel Mobile Pentium 4 processor with SpeedStep technology, with 256-KB integrated L2 cache, varying by computer model"

Så den takler 2.2 GHz men tror dere det står en annen vifte i de modellene som blir levert med denne?

Lenke til kommentar

Har bygget flere pc'er før, men det var i tidene med AMD K6/pent2 og tilbake til 286. Har ikke fått med meg helt den siste utvikling med alle disse socket 478, 604, 754 osv osv, da jeg har mistet litt interessen for akkurat den biten av pc-verdenen. Har ikke så mye erfaring med bærbare, men i denne "Maintenance and Service Guide" fra compaq står det skritt for skritt hvordan man bytter cpu..

Det jeg egentlig er interessert i å finne ut av er:

1. Takler hovedkortet en 2.2 ghz (vil tro det gjør) og hvilken skal jeg da gå for (533 mhz eller 800, hvordan fungerer det med boxed, kan jeg demontere og få ut selve cpu'en eller hvor kan jeg kjøpe "un-boxed")

2. Takler viften en 2.2 ghz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...