jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hei, Vi har en liten diskusjon på skolen for tiden. Har døve lov til å ta sertifikatet og kjøre bil? Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 ër ikke helt sikker,men de burde jo det...det er jo ingen direkte hindring i det å kjøre bil.....er jo folk som sitter med musikk på full guffe,de hører jo ikke noe mer de,av det som skjer rundt dem.. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Det har de lov til. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 bare du kan se skulle vel det gå bra. Kan man ikke få sånn dings som omgjør lyd til elektriske signaler som at de "hører" det? Eller har jeg drømt dette? Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Okay takk for svar. bare du kan se skulle vel det gå bra. Kan man ikke få sånn dings som omgjør lyd til elektriske signaler som at de "hører" det? Eller har jeg drømt dette? Mener jeg så noe på discovery channel om den greia du snakker om. Men den virka ikke på alle så vidt jeg husker.. og ikke på komplekse lydbilder. Endret 15. september 2004 av mais Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 De sier jo at når en kjører så er 90% av det en oppfatter det en ser, så sånn sett så ville det vel være greit så lenge personen har god oppfattelsesevne, noe døve gjerne har. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Er jo folk som sitter med musikk på full guffe,de hører jo ikke noe mer de,av det som skjer rundt dem.. Berre for å nemne det, det er eigentleg ikkje lov og høyre på musikk med så høgt volum at du ikkje høyrer trafikk bilete. Men det blir skjeldan slått ned på om du ikkje lager farlige situasjoner eller er til sjenanse for andre trafikkanter. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Berre for å nemne det, det er eigentleg ikkje lov og høyre på musikk med så høgt volum at du ikkje høyrer trafikk bilete. Men det blir skjeldan slått ned på om du ikkje lager farlige situasjoner eller er til sjenanse for andre trafikkanter. Det er heller ikke lov å snakke i mobiltelefon mens en kjører, av samme grunn. Problemet er at politiet gjør det til et prinsipp å ikke slå ned på "filleting" som det. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Kjenner selv døve som kjører bil, så det er lov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå