Gå til innhold

Trenger ny ram!

caztroO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger ny ram til msi k8n neo platinum helst en 1024 brikke. Max pris 3000.

Har dual geil 1024 pc 3200 men du funker ikke noe særlig bra til overklokking på dette hk...

noen som har noen forslag?

Er ikke OCZ sine 2-2-2-5 brikker gode til overklokking tro?

Jeg leste et sted at noen hadde klokka den til DDR550 hastighet (ikke på den timingen der, såklart men).

Det er forsåvidt 2x512MB, og ikke 1x1024, men håper ikke det gjør noe?

Koster 2900kr på netshop.

Lenke til kommentar

noen foreslo ocz, og det er et bra valg, men du har også kingston hyperx, corsair xms og ballistix som alternativer

en kompis av meg har de nye ocz pc3200 rev. 2 brikkene og de klarer minst 217mhz med 2-2-2-5 timings (han har ikke prøvd mer enda)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
takk.

men er det noen som har noen erfaringer med msi k8n neo platinum og ram?

hvilken ram passer fint til det hovedkortet?

for med ramen jeg bruker nå kan jeg ikke klokke mer enn 2,4ghz uten at alt henger seg opp eller at jeg får bluescreen :cry:

OCZ skal vel egentlig passe til de fleste hovedkort, i motsetning til f.eks. twinmos (som jeg har lest har en del problemer med hovedkort på socket 754. Har twinmos selv, på socket 939 (abit AV8), og det funker såvidt...).

Jeg tror jeg skal kjøpe meg 1 GB OCZ neste måned. Hadde vært fint å ha litt RAM med skikkelig kvalitet :)

Lenke til kommentar
takk.

men er det noen som har noen erfaringer med msi k8n neo platinum og ram?

hvilken ram passer fint til det hovedkortet?

for med ramen jeg bruker nå kan jeg ikke klokke mer enn 2,4ghz uten at alt henger seg opp eller at jeg får bluescreen  :cry:

OCZ skal vel egentlig passe til de fleste hovedkort, i motsetning til f.eks. twinmos (som jeg har lest har en del problemer med hovedkort på socket 754. Har twinmos selv, på socket 939 (abit AV8), og det funker såvidt...).

Jeg tror jeg skal kjøpe meg 1 GB OCZ neste måned. Hadde vært fint å ha litt RAM med skikkelig kvalitet :)

så hvilken OCZ ram bør jeg kjøpe da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...