JBlack Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 My Documents mappen er plutselig, og uten forvarsel, forsvunnet fra My Computer. Selve mappen finnes fortsatt under c:\Documents and Settings\bruker\My Documents Hva har skjedd, og hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Høyreklikk på skrivebord -> Egenskaper/Properties -> Skrivebord/Desktop -> Customize Desktop/Eeeh blablabla Tilpass Skrivebord Der kan du få frem diverse ikoner på skrivebordet Edit: Det som er skjedd er sansynligvis at du har høyreklikka på My Documents på skrivebordet og valgt Delete/Remove from desktop Endret 15. september 2004 av CerveZa_ Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Takk, der ble jeg kvitt Desktop Cleanup Wizard. Men problemet var ikke å ha My Documents på desktoppen, men å ha den i My Computer. Og mens vi er inne på slike ting: Hvordan blir jeg kvitt søppelbøtta? jeg har disabla den, men den ligger fortsatt der på desktoppen og ser stygg ut. Endret 15. september 2004 av JBlack Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Takk, der ble jeg kvitt Desktop Cleanup Wizard. Men problemet var ikke å ha My Documents på desktoppen, men å ha den i My Computer. Og mens vi er inne på slike ting: Hvordan blir jeg kvitt søppelbøtta? jeg har disabla den, men den ligger fortsatt der på desktoppen og ser stygg ut. Begge tingene du spør etter - å ha Mine dokumenter i Min datamaskin + det å fjerne søppelbøtta fra skrivebordet; Kan du ordne med programmet TweakUI fra Microsoft. Last ned her: http://download.microsoft.com/download/f/c...wertoySetup.exe Legger forresten merke til at utrolig mange av de tingene folk spør etter her på forumet, kan ordnes med TweakUI. Et kjempenyttig program, som jeg aldri ville klart meg uten - og gratis er det også Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 TweakUI er installert. Søppelbøtta er kasta , men MyDocuments er fortsatt ikke noe sted å se inne i My Computer. Hvis du er sikker på at dette kan ordnes med TweakUI, hvor? For jeg finner det ikke. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 TweakUI er installert. Søppelbøtta er kasta , men MyDocuments er fortsatt ikke noe sted å se inne i My Computer. Hvis du er sikker på at dette kan ordnes med TweakUI, hvor? For jeg finner det ikke. åpne TweakUI, så klikker du på +tegnet ved siden av My computer. deretter merker du av "Files stored on this computer" Da vil Mine dokumenter og Delte dokumenter dukke opp i My computer... Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 TweakUI er installert. Søppelbøtta er kasta , men MyDocuments er fortsatt ikke noe sted å se inne i My Computer. Hvis du er sikker på at dette kan ordnes med TweakUI, hvor? For jeg finner det ikke. åpne TweakUI, så klikker du på +tegnet ved siden av My computer. deretter merker du av "Files stored on this computer" Da vil Mine dokumenter og Delte dokumenter dukke opp i My computer... Sorry, nå rota jeg. Drit i +tegnet. Bare klikk på der hvor det står "My computer" i TweakUI. Da kommer valget om å merke av "Files stored on this computer" Da vil Mine dokumenter dukke opp... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Takk for at du var så konkret, for det gjør at jeg med sikkerhet kan si at noen slik oppsjon har jeg ikke der. Når jeg klikker på My Computer får jeg opp et panel til høyre med tittelen My Computer Icons. Det eneste ikonet i dette panelet er Control Panel. My Documents har virkelig gått og gjømt seg grundig. Endret 16. september 2004 av JBlack Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Jeg har flytta rundt på My Documents i håp om at det skulle gjennopprette noe. Men nei. Men det betyr, bl.a siden nye .ini filer er lagd i My Documents, at det er settings relativt til My Computer som er problemet. Og ikke noe relatert til folderen selv. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 problemet er altså at filene i mappene er borte ? da må du prøve et undelete program for og hente filen fram , hvist di ikke er over skrivi Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 Nei. Filene er der. Katalogen er der. Katalogen kan vises på desktoppen. Man katalogen nekter å vise seg frem i My Computer. Probemet gjelder forøvrig for alle brukerne, bortsett fra den med administratorrettigeter. Denne ser til gjengjeld alle brukeres My Documents foldere. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Dette kan skje hvis du uheldigvis har gjort noe med active desktop etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå