ProXymus Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Prøver å installerere KDE med konstruct. Har installert XFree86 og qt-x11-free-3.3.3 fra før av siden KDE trengte det og dem så ut til å gå bra å installere. Men når kde sjekker etter QT finner den det ikke.. Har satt QT på /usr/local/qt og satt /usr/local/qt/lib i /etc/ld.so.conf og tatt ldconfig men det nytter ikke. Har også kompilert QT med -thread støtte noe kde så ut til å trenge. Her er feilmeldingene: Denne feilmeldingen kommer under ./configure: configure:33036: error: Qt (>= Qt 3.3) (library qt-mt) not found. Please check your installation! For more details about this problem, look at the end of config.log. Make sure that you have compiled Qt with thread support! Dette er det jeg fant i config.log: configure:32810: checking for Qt configure: 32881: /usr/local/qt/include/qstyle.h taking that tried NO configure:32993: rm -rf SunWS_cache; g++ -o conftest -Wnon-virtual-dtor -Wno-long-long -Wundef -ansi -D_XOPEN_SOURCE=500 -D_BSD_SOURCE -Wcast-align -Wconvers$ conftest.cc:8: #error 1 configure:32996: $? = 1 configure: failed program was: #include "confdefs.h" #include <qglobal.h> #include <qapplication.h> #include <qcursor.h> #include <qstylefactory.h> #include <private/qucomextra_p.h> #if ! (QT_VERSION >= 0x030300) #error 1 #endif int main() { (void)QStyleFactory::create(QString::null); QCursor c(Qt::WhatsThisCursor); return 0; } configure:33036: error: Qt (>= Qt 3.3) (library qt-mt) not found. Please check your installation! For more details about this problem, look at the end of config.log. Make sure that you have compiled Qt with thread support! Lenke til kommentar
tech Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 når du installerte, compilerte du inn qt-mt (multi-threaded) ? eller evt valgte qt-mt pakken hvis du ikke installerte fra source Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Installerte fra source slik: først la jeg qt-x11-free-3.3.3 i /usr/local og satt en symbolisk link til den med navn qt så det ble /usr/local/qt. etterpå bygde jeg pakken slik: ./configure -thread make Stod at det ikke var nødvendig med make install så lenge jeg adde den i /usr/local/qt Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Fant ut av problemet.. Hadde noe med freetype å gjøre.. Gidder ikke prøve å forklare for jeg har ikke helt skjønt det selv.. Det eneste jeg skrev før kompilering/konfigurering av kde var: export LDFLAGS=-lfreetype så funka det helt bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå