Gå til innhold

Hva som ikke er bra med Macintosh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja! Mulighet til å slå av dill og gjennomsiktighet og runde ting og shiny ting og sånt! Vil ha! Føler at maskina mi kan bruke prosessorkraft på andre ting... Photoshop, InDesign, Illustrator, to name but a few...

Hva slags funksjonalitet kommer med et OpenGL-aksellerert OS (som ikke OS9/WinXp har)?

At maskinen din ikke bruker unødig prosessorkraft... All eye-candyen (feks gjennomsiktighet) blir hovedsaklig kjørt gjennom grafikkortet med Quartz extreme. Om du kunne slått av eye-candyen ville GPUen bare sittet og kjedet seg. Og det vil du vel ikke? ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg plages egentlig ikke nevneverdig masse med at alt nipset tar så masse kapasitet... Nå skal det sies at jeg stort sett bare bruker mac til rimelig enkle adobe ting (indesign, photoshop, premiere), tekstbehandling og internett. Og en runde ut iblant...

men uansett, det jeg skulle fram til var at: for det første er exposé noe av det mest geniale jeg har sett i et gui noensinne... kombinert med control corners (hvis det er det det heter) så er det jo bare genialt! mye mer oversiktlig og ryddig enn det ms har klart å hoste opp!

og så var det en eller annen oppi her som sa noe om lukking av vinduer kontra lukking av programmer: Det er jo det som er så bra med mac... du åpner bare hvert program en gang... når du vil avslutte det, bruker du eple+x, evnt sammen med alt+tab. Hvis du bare skal lukke dokumentet, men fortsette med programmet: eple+w...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...