knut Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Test av Apple Airport Express Airport Express er en av de mest spennende trådløse enhetene dette året. Ikke bare er enheten svært kompakt, men den har funksjoner som ingen andre har. Hva med å spille av musikk trådløst til stereoanlegget? Les artikkelen her Lenke til kommentar
andemann Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 DVD-Jon er vel på saken, så snart har vi Airport express støtte i winamp også. Andreas Lenke til kommentar
knut Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Det som dvd-jon har gjort foreløpig er kun et tekstbasert program som må kompileres selv og kan kun spille av musikkfiler et MPEG4 lossless apple format, noe som ikke akkuratt er spesielt brukervennlig. Den mest elegante løsningen er om denne enheten kunne spille av alle lyder fra filmer, musikk og slikt automatisk fra OS X, Windows og Linux Lenke til kommentar
oyvindr Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg satte nylig opp en Express selv, og opplevde ikke at den aktiverte router eller dhcp server ved den enkle konfigurasjonen. Sikker på at det ikke er fingertrøbbel? Lenke til kommentar
knut Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Jeg satte nylig opp en Express selv, og opplevde ikke at den aktiverte router eller dhcp server ved den enkle konfigurasjonen. Sikker på at det ikke er fingertrøbbel? Det spørs hvordan man setter den opp, om man setter den opp til å kobles til et eksisterende trådløst nettverk vil routeren ikke aktiveres. Men om du derimot lager ett nytt trådløst nettverk ble den aktivert. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Du skriver at det følger med programvare for å konfigurere den, istedenfor web interface. Men følger det med linux programvare da? Lenke til kommentar
knut Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Du skriver at det følger med programvare for å konfigurere den, istedenfor web interface. Men følger det med linux programvare da? Programvaren som følger med er for mac os og windows. Det finnes heller ingen enkel programvare til å spille av musikk i linux. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Programvaren som følger med er for mac os og windows. Det finnes heller ingen enkel programvare til å spille av musikk i linux. Kunne tenke meg det ja. Synes det er et snodig valg uansett om man ikke kan bruke den trådløse musikk avspillingen. Den fungerer jo som trådløst accesspunkt uansett hvilket OS man bruker, så et web interface ville vært det beste. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Et spennende produkt jeg gjerne skulle ha kjøpt, men så lenge den ikke støtter Winamp er den ikke aktuell. Tror de taper en del kunder på at den kun støtter iTunes. Meg taper de iallfall. Lenke til kommentar
oarnoy Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Jeg bruker iTunes og syns det er en bra player, men jeg de burde klart å laget programmet mindre ressurskrevende. Det er ganske "seigt" til tider. Endret 15. september 2004 av oarnoy Lenke til kommentar
knut Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Jeg bruker iTunes og syns det er en bra player, men jeg de burde klart å laget programmet mindre ressurskrevende. Det er ganske "seigt" til tider. På mine maskiner synes jeg egentlig iTunes går ganske raskt, det er da også med rundt 20 GB med mp3 musikk lagret i spillelistene. Søkefunksjonen og radiofunksjonen fungerer meget bra. Det fungerer også veldig bra å streame en MP3 radio til maskinen, og videre til airport express. Maskinene er som følger: Pentium 4 3 GHz, 1024 MB ram og en laptop med Pentium -M 1,4 GHz og 768 MB ram. Lenke til kommentar
notorled Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Denne er jo litt gammel da. Er jo en stund siden den kom på store.apple.com Lenke til kommentar
knut Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Denne er jo litt gammel da. Er jo en stund siden den kom på store.apple.com Apple lanserte denne boksen i midten av Juni, og har ikke vært tilgjengelig i salg i mer enn en måneds tid, hva er gammelt for deg? Lenke til kommentar
notorled Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Denne er jo litt gammel da. Er jo en stund siden den kom på store.apple.com Apple lanserte denne boksen i midten av Juni, og har ikke vært tilgjengelig i salg i mer enn en måneds tid, hva er gammelt for deg? hmm. mente jeg så en reklame for den i mai. kan hende det var pre-reklame.... noe jeg tydligvis ikke la merke til og gjikk ut ifra at den var i salg på store.apple.com uansett. testen er fint skrevet og holder et godt ordbruk. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Bah, hvem vil ha slikt uansett. Alt tilleggsutstyr til iPod er grovt overpriset. Apple tar seg grovt overbetalt for de små tingene de selger. En liten dum fjernkontroll koster nesten 400 kr på Apple store. Latterlig. Lenke til kommentar
DjNeo Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Er det noen som vet om det er bare plug and play og koble til en skriver til dette access punktet? Endret 16. september 2004 av DjNeo Lenke til kommentar
knut Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Er det noen som vet om det er bare plug and play og koble til en skriver til dette access punktet? Det er bare å koble til skriver, og så legge til riktig port i skriverinstillingene. Dette står forklart i manualen. Og til dels i testen. Lenke til kommentar
beh Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Kan man la en xbox få tilgang til wlan med en slik boks? Xbox'en står jo ved tv/stereo og det burde jo Airporten også gjøre (slik at man kan koble den til stereoen). Edit, fjernet leif Endret 19. september 2004 av beh Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Noen som veit om det finnes andre(rimeligere) alternativ til dette produktet? Skal kun bruke til å overføre lyd trålaust... Helst frå winamp da.. Endret 7. desember 2006 av Kaksa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå