Jallamannen Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hei Jeg har bestemt meg for å få ned lydnivået på pcen min. Etter å ha testet hva som bråker har jeg funnet 3 ting som var særdeles øredøvende. Skal skifte til kjøleribbe på northbridge istedenfor vifte, deretter kjøpe vifteregulator og halvere rpm på titan viftene i kabinettet. Det siste problemet derimot er harddiskene, har 2 stk wd 80 GB som bråker noe helt ekstremt, og det er ikke vibrasjoner i kabinettet(chieftec miditower dragon). Har derfor lurt på om det å bygge en kasse rundt harddiskene kan hjelpe. Setter selvsagt inn en 8x8 cm vifte for å kjøle disse ned. Det jeg lurer på er derimot om noen har gjørt dette før, evt hva slags materialer dere har brukt, teknikker osvosv... Mvh Halvdøv Lenke til kommentar
Empty Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Du kan prøve denne modden hvis du har en cd-rom til overs... Vet ikke om den hjelper noe men det er verdt et forsøk... Lenke til kommentar
Jallamannen Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Fant denne linken på nett.. visste ikke at harddisker støyet så mye.. wd800 som jeg har er oppe i 37dB... Må finne en måte å få dem roligere på.. god ide empty.. men har ingen cd-rommer.. https://www.linux-magazine.com/issue/15/Hard_Drives.pdf Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 men har ingen cd-rommer.. Ideen kan jo brukes likt. Lages helt likt, men med plass til 2 harddisker! Lag kassen av tre eller en bøyd aluminiums plate. Pass på at harddiskene ikke koker, men det hard du tenkt på allerede! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå