teflonbinders Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Vurderer kjøp av digitalt videokamera, men fant ingen info her vedrørende lagring. Jeg innbilte meg at så lenge det er snakk om digitalt, at lagringen faktisk skjedde på en minnebrikke. Men dette er, så vidt jeg skjønner, ikke tilfelle - nødvendigvis. Kan noen gi meg en kort innføring i lagringskonseptet på digitale videokameraer? Og, er det bare å koble kameraet til videospilleren slik at man får det på VHS-tape "right away"? På forhånd takk Lenke til kommentar
tømta Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Har et panasonic NV-GS50 digtalt videokamera selv. Det bruker DV-tape, altså ingen minnebrikke, men data'ene lagres digitalt. Overføring foregår med Firewire/USB til PC'en eller Composite / SVideo kabel til VHS / TV ... Er også en minneslot i kameraet til stillbilder og MPEG4 filmsnutter. Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Ønsker du den enkleste lagringsformen så er det å koble kameraet til TV eller videospilleren, for så å lagre filmen på vhs. Ikke akkurat optimalt mht kvalitet, men det duger for noen. Ønsker du å redigere filmen så er det teoretisk mulig å gjøre dette i samme slengen, men blir gjerne tungvint. Ønsker du en mer brukervennlig redigering overfører du filmen til pc for redigering der. Ps: Overføring av film til PC skjer via Firewire. USB brukes vanligvis ved overføring av stillbilder (hvis kameraet ditt har mulighet for å ta det) Endret 15. september 2004 av Bulle Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Anbefaler deg å lagre på MiniDV kassetter, da har du mulighet for å redigere senere, i topp kvalitet. For all del ikke lagre på VHS, nei fy! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå