SompOter Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Noen som vet hvordan folk som produsere dvd filmer får med så små? Jeg og noen kamerater lager en film som blir på 2 timer, men den tar så stor plass etter at vi har redigert den at vi ikke får plass til den på en dvd film. Hvordan gjør vi slik at den blir stor nok?? bruker vi et program? trenger hjelp fort.. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 På en dvd-r mener du? Du får vel reenkode den slik at den passer. n-pass VBR for best kvalitet eller total plass/spilletid = (CBR) bitrate. Lenke til kommentar
SompOter Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Det er dvd-r ja.. men jeg skjønner ikke noe av det andre som du prater om!! Men hva slags format på dvd-filmen være slik at alle dvd-spillere kan spille av den filmen?, akkurat som den dvd-filmen som man kjøper i butikken! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 MPEG-2 eller MPEG-1 video og 48kHz lyd (her har du mange valg når det gjelder format). Først og fremst må du gjøre om filmen til MPEG-1/2, så kan du bruke et forfatterverktøy som f.eks TMPGEnc DVD Author til å 'lage' platen. Jeg kan anbefale www.doom9.org og www.videohelp.com hvis du trenger en lettfattelig guide eller to. Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 kanskje gå til "videoredigering" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå