Gå til innhold

låse en table


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men jesus da. Gi nå fyren et svar på det han spør om. Kan enkelt gjøres med bare html uten css også. Hva folk mener og syns om det er noe anna. Jeg vet folk her liker å vise hva de kan, men han spurte bare et enkelt spørsmål som har et enkelt svar.

Å stille høyde og bredde i en table er ikke værre enn:

<table height="10" witdh="10"></table>

 

Det er sånn det gjøre uten noen css og tullball. Når du spør et sånt spørsmål går jeg ut ifra at du ikke har programmert noe før, og derfor trenger et enkelt og greit svar.

Lenke til kommentar
men jesus da. Gi nå fyren et svar på det han spør om. Kan enkelt gjøres med bare html uten css også. Hva folk mener og syns om det er noe anna. Jeg vet folk her liker å vise hva de kan, men han spurte bare et enkelt spørsmål som har et enkelt svar.

Å stille høyde og bredde i en table er ikke værre enn:

<table height="10" witdh="10"></table>

 

Det er sånn det gjøre uten noen css og tullball. Når du spør et sånt spørsmål går jeg ut ifra at du ikke har programmert noe før, og derfor trenger et enkelt og greit svar.

Det du sier her er faktisk feilaktig, fordi height ikke lenger er standard HTML og derfor ikke kan brukes med tanke på browserkompatibilitet.

 

Man kan riktignok bruke <table width="500" style="height: 300px">, men height-attributtet er altså ikke å anbefale selv om det fortsatt fungerer i visse browsere.

 

 

EDIT:

On Topic:

For å avgrense tekst uten tabeller, kan du bruke <div> eller <p>, og <div> er å anbefale. Du kan enten gjøre det på den måten som Jorgis skriver, eller du kan bruke et såkalt eksternt stilsett, som kodes i CSS. I et eksternt stilsett definerer du hvordan et element i HTML-koden din skal se ut i en annen fil, for så å "kalle opp" denne definisjonen i HTMLen. Dette kan du lese mer om blant annet her. Det finnes utallige sider som forklarer deg CSS, så et google-søk kan være fordelaktig.

 

Ikke nøl med å spørre hvis det er noe du lurer på :)

Endret av Mikka
Lenke til kommentar
Ingen har sagt han skal bruke den til design.

 

table {
 width: 500px;
}

 

eller kanskje

.loxx0rd {
 width: 500px;
}

<table class="loxx0rd"><!-- innhold --></table>

nei, det er sant, my bad.. :blush:

men jeg gikk ut fra det siden han ville sette border til "0"..

 

skulle gitt ham koden om jeg hadde vært 100% sikker på den uten å måtte slå opp i html-boken min..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...