melli123 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg holder på med noen tables. Hvordan låsen man en table? hvis jeg skal ha den så og så bred og lang. og hvordan fjerner man den ramma på tablesen? er det bare å skrive? <table border="0"> ??? Lenke til kommentar
toss Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 ja.. men man skal ikke lenger bruke tables til design.. lær deg html/css god guide: http://htmldog.com les stickyen for flere steder å lære.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 <table style="width:50px; height:314px; border:0;"> Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Ingen har sagt han skal bruke den til design. table { width: 500px; } eller kanskje .loxx0rd { width: 500px; } <table class="loxx0rd"><!-- innhold --></table> Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 (endret) <table style="width:50px; height:314px; border:0;"> avslutter jeg denne med </table> ? Endret 14. september 2004 av VgaR Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 <table style="width:50px; height:314px; border:0;"> avslutter jeg denne med </table> ? Ja, du skal avslutte med </table> Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 (endret) men hvis jeg ikke skal bruke table?, hvordan låser man en tekst da? Endret 14. september 2004 av VgaR Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) men hvis jeg ikke skal bruke table?, hvordan låser man en tekst da? ja.. men man skal ikke lenger bruke tables til design.. lær deg html/css god guide: http://htmldog.com les stickyen for flere steder å lære.. Tror du kan ha bruk for denne Endret 14. september 2004 av Equerm Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 har gått igjennom html guiden, men tror ikke det står der....bare sånn for å si det... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 <div style="width:250px; height:125px; border:0;"> Lorem Ipsum dolor sit amet blabla... </div> Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 men jesus da. Gi nå fyren et svar på det han spør om. Kan enkelt gjøres med bare html uten css også. Hva folk mener og syns om det er noe anna. Jeg vet folk her liker å vise hva de kan, men han spurte bare et enkelt spørsmål som har et enkelt svar. Å stille høyde og bredde i en table er ikke værre enn: <table height="10" witdh="10"></table> Det er sånn det gjøre uten noen css og tullball. Når du spør et sånt spørsmål går jeg ut ifra at du ikke har programmert noe før, og derfor trenger et enkelt og greit svar. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) men jesus da. Gi nå fyren et svar på det han spør om. Kan enkelt gjøres med bare html uten css også. Hva folk mener og syns om det er noe anna. Jeg vet folk her liker å vise hva de kan, men han spurte bare et enkelt spørsmål som har et enkelt svar.Å stille høyde og bredde i en table er ikke værre enn: <table height="10" witdh="10"></table> Det er sånn det gjøre uten noen css og tullball. Når du spør et sånt spørsmål går jeg ut ifra at du ikke har programmert noe før, og derfor trenger et enkelt og greit svar. Det du sier her er faktisk feilaktig, fordi height ikke lenger er standard HTML og derfor ikke kan brukes med tanke på browserkompatibilitet. Man kan riktignok bruke <table width="500" style="height: 300px">, men height-attributtet er altså ikke å anbefale selv om det fortsatt fungerer i visse browsere. EDIT: On Topic: For å avgrense tekst uten tabeller, kan du bruke <div> eller <p>, og <div> er å anbefale. Du kan enten gjøre det på den måten som Jorgis skriver, eller du kan bruke et såkalt eksternt stilsett, som kodes i CSS. I et eksternt stilsett definerer du hvordan et element i HTML-koden din skal se ut i en annen fil, for så å "kalle opp" denne definisjonen i HTMLen. Dette kan du lese mer om blant annet her. Det finnes utallige sider som forklarer deg CSS, så et google-søk kan være fordelaktig. Ikke nøl med å spørre hvis det er noe du lurer på Endret 14. september 2004 av Mikka Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Det er sånn det gjøre uten noen css og tullball. Når du spør et sånt spørsmål går jeg ut ifra at du ikke har programmert noe før, og derfor trenger et enkelt og greit svar. Vi gir han svar! Å lære han gammaldags, utdatert kode vil vere vranglære, og slikt liker vi ikkje her på forumet. Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 hehe...greit jeg gir meg. Er visst ikke helt oppdatert på den fronten Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 (endret) oki,takker alle sammen. jeg skal lese om HTML,(selv om jeg har lest litt før) og jeg skal lære meg CSS. Ihvetfall litt, hehe, DA, kan jeg komme tilbake og spørre. Men takker for alle som tok seg tid til å svare... Endret 15. september 2004 av VgaR Lenke til kommentar
toss Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Ingen har sagt han skal bruke den til design. table { width: 500px; } eller kanskje .loxx0rd { width: 500px; } <table class="loxx0rd"><!-- innhold --></table> nei, det er sant, my bad.. men jeg gikk ut fra det siden han ville sette border til "0".. skulle gitt ham koden om jeg hadde vært 100% sikker på den uten å måtte slå opp i html-boken min.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå