Gå til innhold

Er BIOS-en min gåen? (NF7S2.0)

Aleks_r

Anbefalte innlegg

Heisann, dere. Jeg har nå fått tak i etpar nye hovedkort, nemlig to stk. Abit NF7S2.0 for slikk og ingenting (GRATIS!). Det ene skal selges, og det andre har jeg i min egen maskin, som jeg skriver fra nå.

Så til saken: jeg fikk denne her med Boxed AMD-kjøler, og tempen lå som følger rundt de 50, så jeg bestemte meg for å rense for den ekle kjølepastaen som sitter der default. Som sagt, så gjort. Jeg fikk plukket av kjøleren, og renset med stort hell vekk all den ekle, stive greia som satt der. Renset også CPU-en. Tok så fram min elskede sprøyte med Arctic Silver 3, og smørte på ett fint lag. Da jeg fikk montert i CPU-en, og satt på kjøleren, bootet jeg. Men: når jeg fyrer opp, står det noe med "CPU Unworkable, please enter SoftMenu and change setup" eller liknende. Jeg gjør som det står, trykker DELETE, og venter. Det eneste som skjer, er at en passe fet, blå strek, kommer fram nederst på skjermen, og markørtegnet står og blinker oppe i høyre hjørne. Kommer ikke fram noe SoftMenu her nei!

Er BIOS-en min skadet? I Såfall, hva kan jeg/skal jeg gjøre?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...