fredriri Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Hva slags behov tror du at det kommer til å være for IT-folk om 3-5 år? Og innenfor hvilken kategori? Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Webdesign. Finnes så mange dårlige webdesignere på markedet i dag, og tro det eller ei, men folk blir bare mer og mer avhengig av internett. Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Webdesign? vel vel ville ikke satsetpå det med mindre du vet med deg selv at du blir blandt de 100 beste i landet! I takt med at folk blir mer og mer avhengig av internett vil man også sette større og større krav til de sidene man besøker! Og det er stor forskell på design og funksjonalitet/finesser.... Sats på noe som ingen andre gjør - bli best i nisje områder - DA vil du lykkes. Men du vil aldri lykkes i noe du ikke har interesse for... du må trives med det du har tenkt å gjøre:) Lenke til kommentar
airguard Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 1. Nettverks og system drifting/vedlikehold hehe det må være folk til og fikse systemene. 2. It-sikkerhet behovet blirt større og større. 3. ? airguard Lenke til kommentar
rogerDAT Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Drifting og vedlikehold av større og mindre sytemer tror jeg nok det vil bli mere og mere bruk for i årene fremover. Ettersom flere og flere bedrifter og selskaper baserer seg på å ha mere komplekse datasystemer enn før, tror jeg at det vil bli et relativt stort behov for driftere og folk som kan vedlikeholde slike systemer. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 * Trådløst nettverk * Sikkerhet * Generelt sett små og vanskelige områder som få utdanner seg innen. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Eg vil tru at hardware er ganske trygt å satse på. Kom deg litt ned i protokollstakken. Jo lengre ned jo betre. Lenke til kommentar
Anders20 Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Systemutviklere. Er selv utdannet webdesigner/webmaster og markedet er ganske så mettet når det gjelder webdesignere. [ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-05-09 15:43 ] Lenke til kommentar
indahla Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Lær deg Oracle. Da er du sikker på jobb. Er ikke mange som mestrer Oracle til fingerspissene, og det vil virkelig trengs i tiden som kommer. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Her kan det jo nevnes så mangt egentlig,.. men IT verden forandres hele veien,.. og hvilke jobber der som blir mest etterspurt er ikke godt å si,... Jeg tror at noe av de mest (kjente) og etterspurte jobbene innenfor IT i fremtiden vil bli noelunde dette :sad:tilfeldig rekkefølge) 1) Grafikk og design (da grafikk og design betyr mye idag) 2) Systemutviklere 3) Nettverksdrift osv... 4) "Elkjøp" - Neida,.. men hehe en vet aldri,.. Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 Tror SysAdmin'er ikke har mye liv utenom jobben..har vel også hørt at ikke lønnen er så mye å skryte av... [ Denne Melding var redigert av: fredriri på 2002-05-09 16:03 ] Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 En må være framsynt og finne SIN nisje, det ingen andre er gode på. Det er et uklart svar, men ja, det er vanskelig å finne disse jobbene også. :razz: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 UMTS-utvikling, både på innholdsiden og hardwaresiden tror jeg nok kan vokse. Databasehåndtering og utvikling, support, systemutvikling, menneske-maskin-interaksjon med mer. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Systemutvikling og programmering med alt det innebærer er rimelig sikre områder, ihvertfall om en har en bra utdannelse innen det. Man vil alltid ha bruk for nye systemer :smile: Uff, ikke si at Oracle e viktig. Eg gjorde det så dårlig på sist database-eksamen :smile: Hehehehe....neida, men det er sant at databaser er viktig. Webdesign vil jeg si er mer ut for øyeblikket. Ville ikke satset kariæren min på det liksom. Men så eier jeg ikke begrep om design så det er kanskje like greitt :smile: God jul! Lenke til kommentar
HUNTER-KILLER Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Folk som kan drifte nettverk vil det være bruk for i framtiden. Holder selv på med cisco. http://www.hegnar.no/IT-Kanalen/newsdet.asp?id=79782 Lenke til kommentar
Howie Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 16:02, fredriri skrev:Tror SysAdmin'er ikke har mye liv utenom jobben..har vel også hørt at ikke lønnen er så mye å skryte av...<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: fredriri på 2002-05-09 16:03 ]</font> Ja, 500.000,00 er jo lite... [ Denne Melding var redigert av: Howie på 2002-05-09 19:55 ] Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 19:54, Howie skrev: Quote: Den 2002-05-09 16:02, fredriri skrev: Tror SysAdmin'er ikke har mye liv utenom jobben..har vel også hørt at ikke lønnen er så mye å skryte av... <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: fredriri på 2002-05-09 16:03 ]</font> Ja, 500.000,00 er jo lite... <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Howie på 2002-05-09 19:55 ]</font> Pass på at du får med ører også da... :wink: De jeg har snakket med sier at nivået ligger på under 300k. Har bekreftet dette med en som tjener 280k. Hører også om noen som aldri klarer å få seg en jobb. IT-akademiet og lign. spytter jo ut masser av sånne som har tatt kveldskurs.... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 film og dataspel industrien trenger haugevis med folk som kan bruke dei store 3d programmene Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 SIKKERHET!!! Etterhvert som nye trådløse standarder kommer på markedet vil det bli vanskligere og sikre seg i og med at det er trådløst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå