Gå til innhold

Kabinettvifter MYe å si på CPU TEMP???

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har en TaiSol cgk ribbe med en 60x60mm Papst vifte på en Xp 1900+ Den ligger på 50-55 grader er ikke det litt mye HK ligger på 35-40 grader. Har nå bestilt 3 80x80mm fra microplex med en luftflyt på 71m3.Vil dette hjelpe? Skal også bruke den ene vifta på CPU jeg skal bruke en adapter til å feste vifta på ribba.

Vil dette hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo teste temperaturen uten kabinettdør i (åpent altså) så kan du enkelt se om det hjelper.

Normalt vil kabinettvifter gi en god del lavere temperatur. Temperaturen er kanskje noen grader over, men ikke noen krise enda.

Så lenge prosessoren er stabil og hovedkortet har det fint har du egentlig ikke noe å engste deg over.

Lenke til kommentar

Det spørs hvor stor ribbe du har og hva den er laget av. Å senke temperaturen kan man enkelt gjøre ved å åpne ett vindu samtidig som man åpner døra til kasse.

Eller så kan man bare skaffe seg kab vifter.....

Men husk fortsatt en ting:

Vifta di har en minimum temperatur, dette avhenger av hvor stor ribbe du har og hvor stor termisk motstand den har

Husk at du kanskje vil angre på å kjøpe vifter etter som dB nivået øker kraftig...

Slik vil det bli hvis du kjøper to Coolermastervifter(32dB) i tillegg til Taisolen(32dB) og PSU vifta(27 dB)

32 dB= 3,2 bels= 10 3,2 =1584,893.. ratio

27 dB= 2,7 bels= 10 2,7 = 501,187...ratio

(1584,893)5 + 501,187= log 8425,652

=3,9256035177387555279155310912313 bels# 39,3 dBA

- Simon Riis Iden

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: simiden på 2002-05-09 15:48 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: simiden på 2002-05-09 15:49 ]

Lenke til kommentar

Jeg hadde alltid problemer med at PC-en Kræsjet.

Cpu temp lå på over 64grader Max,og system temp lå på 48grader max.Jeg hadde Aopen Maxi tower uten noen kabinett vifter.

Jeg byttet Aopen kabinettet med chieftec kabinett.

Satt 3 extra Enermax kabinett vifter.

Cpu temp gikk ned til 48grader Max,og System temp gikk ned til 31grader max.

Så etter min menning er det beste du kan gjøre,er å skifte til et bedre kabinett med extra kabinett vifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...