Gå til innhold

Når skal prisene ned?

ketle

Anbefalte innlegg

Hehe, som enkelte andre her sier, så er det ikke aktuellt for meg å skifte til lcd før jeg får en 19` til en overkommelig pris :) Men jeg har nå sett mye billigere priser nå på lcd enn jeg har sett på lenge, så prisene er jo på vei ned...? det går bare tregt.. :thumbup:

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snakket med en på Expert i Oslo som påstod at prisen på dagens LCD - TV (30 ") kommer til å holde seg i mange år framover!!!! :thumbdown: Tok han grundig på den  :tease:

Standard! 30-60 åringer flest springer jo mann av huse for å kjøpe slikt. De sluker argumentene til selgerene rått.. (Jepp, jeg vet etter å ha vært en av "synderene" selv :p Jobbet deltid i elektrobutikk i vår)

Det er ingen selvfølge at prisene synker så drastisk på større paneler. Store plasmaskjermer har stabilisert seg på 30-35k, de kostet akkurat det samme for ca 2 år siden.

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Plasmaskjerm kan du jo få for 25000?

Ja, og billigere også. PS Data har f.eks en 42" plasma til kr 19 995.

Dette er uten tuner, høytalere og veggbrakett. Dessuten er det en LG skjerm Psdata selger, LG er alltid billigere enn de litt mer kjente og etablerte.

Vet Elkjøp solgte en Samsung 42" for 29995,- ink tuner, veggbrakett og høytalere for ca 2 år siden. Oppfølgeren koster nå 32995 på elkjop.no .

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Webshoper kan ikke bare magisk sette ned prisen på LCD-skjermer veldig mye. Hvis de f.eks plutselig fikk inn en Samsung-skjerm som var 1000,- billigere enn tilsvarende skjermer, ville salget av de andre skjermene stagnert betraktelig. Du kommer heller til å se at prisen synker litt etter litt (slik den alltid har gjort).

Uansett, som mange har nevnt før meg. I USA er det et litt annet skatt og avgifts-system.

Hvis du skal vente på at prisen synker, kommer du aldri til å få kjøpt noe som helst av datautstyr.

Lenke til kommentar

Nå er den mye omtalte miljøavgiften i Norge på max 100,- (normale brune og datavarer)

Tror avgiften er ca 50,- på en pcskjerm under 25"?!

Synes ikke miljøavgiften på elektronikk er så ille, verre er det at det faktisk er luksusavgift på dvdfilmer.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Har ikke tenkt å vente i en evighet med å kjøpe. Men vil vente dersom vi får ett prisfall på 20% fram til jul så er det absolutt noen lapper å spare på det. Ihvertfall hvis man skal kjøpe en skjerm som koster 6000,- eller mer idag. Da begynner det å bikke 1000,- ++ mindre i forhold til dagens pris. Vet at hardware alltid faller i pris over tid pga stadig bedre produkter lanseres. Kjøper alltid det nest beste; VALUE FOR MONEY!! :thumbup:

Lenke til kommentar

prisene skal synke betraktlig nå, et tips følg med på varebeholdningen til de forskjellige butikkene, jeg vil tippe at den synker jevnlig nå siden de ikke er interessert i å sitte på mange skjermer med "gammel" kostpris.

Når det skjer er jo et godt spm, samsung har hevdet i løpet av høsten, men når på høsten er vel anyones guess.

Og til tidligere poster som tvilte på om komplett osv ikke ville senke prisene - der har du nok mistorstått litt. Butikkene er uvesentlig her, det er produsentene som senker prisene. Med andre ord innkjøpsprisene til butikkene synker og dermed lavere priser ut.

De prisene jeg har hørt er ca. 2000,- på 17" og ca. 3000 på 19"

time will show :p

Endret av Grokster
Lenke til kommentar

Dette er uten tuner, høytalere og veggbrakett. Dessuten er det en LG skjerm Psdata selger, LG er alltid billigere enn de litt mer kjente og etablerte.

Vet Elkjøp solgte en Samsung 42" for 29995,- ink tuner, veggbrakett og høytalere for ca 2 år siden. Oppfølgeren koster nå 32995 på elkjop.no .

Man får da laget til et brukbart pent og funksjonellt veggfeste selv for få hundrelapper. Høytalere på høyde med de man finner i plasma-tv'er koster heller ikke all verden.. Kanskje en drøy tusenlapp. Tuner får du for langt under tusenlappen i form av videospiller.

Vel, jeg glemte jo nesten: Noe må man jo rettferdiggjøre sin bruk av 30 lapper med ;)

Forøvrig så har jeg fulgt litt med på LCD-TV prisen i det siste på 26" LCD:

April: 34.995

Mai: 29.995

Juni: 26.995

Juli: 19.995

August: 16.995

September: 14.995

Nå har jeg kanskje ikke funnet de laveste prisene hele tiden, men det er i hvertfall dette jeg har sett i annonser osv. Ingen tvil om at det raser nedover på den fronten i hvertfall.

Lenke til kommentar
Hehe, som enkelte andre her sier, så er det ikke aktuellt for meg å skifte til lcd før jeg får en 19` til en overkommelig pris :) Men jeg har nå sett mye billigere priser nå på lcd enn jeg har sett på lenge, så prisene er jo på vei ned...? det går bare tregt.. :thumbup:

Tja.. Jeg synes det går fremover i et passe bra tempo nå:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302314

19" til 3795kr. Det er ikke mer enn 3-4 måneder siden det var vanskelig å finne 19" til under 5000kr.

På samme tiden (3-4 måneder siden) kostet 17" fra ca 3900 og oppover. Nå finner man 17" til under 2800kr. (2732kr på ITbutikken)

Bare det fortsetter slik de neste 3-4 månedene så blir jeg veldig fornøyd. :yes: Håper også at high-end skjermer følger samme prisnedgangen så de ikke blir uforholdsmessig dyre.

Lenke til kommentar

Man får da laget til et brukbart pent og funksjonellt veggfeste selv for få hundrelapper. Høytalere på høyde med de man finner i plasma-tv'er koster heller ikke all verden.. Kanskje en drøy tusenlapp. Tuner får du for langt under tusenlappen i form av videospiller.

Vel, jeg glemte jo nesten: Noe må man jo rettferdiggjøre sin bruk av 30 lapper med ;)

Videospiller med component innganger, s-video, RGB, DVI osv er ikke billig ;)

Men det er vel ingen tvil om at det er nettopp ekstrautstyret produsentene tjener de største pengene på.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Ser at noen skriver at 17" skal ned til 2000,- og de billigste er på god tur ned på det nivået. De sier også at 19" skal ned på 3000,- der er vi heller ikke så langt unna på billigmodellene. Det er foreløpig high-end modellene som ikke har fulgt samme prisutvikling eks. NEC nx1760 er fremdeles veldig dyr tatt i betraktning at det er en skjerm som har vært på markedet lenge.

Har lyst på skjerm nå! Kan dere ikke bare skru ned prisen snart da!!! :dribble: Har råd nå også, men det er så surt å bruke 5000,- på skjerm hvis prisen raser 20% fram til jul. :cry::D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...