TrondH Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Har nettopp vært å tatt endel bilder med mitt Ixus kamera, men når jeg kommer hjem og stapper minnekortet mitt i leseren, er katalogen blank!!! Jeg ser på egenskapene at det er brukt 60MB av minnet, men jeg finner fremdeles ingen bilder. Minnekortet er av typen SanDisk 128MB Noen som har hatt samme problemet og vet hvordan jeg kan hente bildene frem igjen? Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Får du frem bildene på kameraet, eller er de forsvunnet der også? Det fines et program som kan gjenopprette manglende bilder på minnekort, men jeg husker ikke hva det heter. Skal lete litt. Ikke formater kortet !!!! Edit: Skriveleifer ! Endret 14. september 2004 av tulling03 Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Prøvde for moro å slette bildene på et minne kort i kameraet. Satte kortet i leseren, og brukte programmet "GetDataBack for FAT" for å hente de fram igjen. Sikkert ikke det beste programmet, men det fungerte fint. Men noe annet må jo være galt dersom du ikke har slettet bildene selv... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Mulig kameraet lagrer det på en sær måte. Kanskje i en skjult katalog eller i en eller annen underkatalog. Det er nemlig en god del kameraer som ikke bruker minnekortet som "removeble mass storage device". Løsningen er enten: * Å innstallere programvare fra kameraprodusenten som gjør bildene tilgjengelige eller * Å bruke kameraet som "kortleser" og hente bildene via kabel rett fra kameraet. Lenke til kommentar
TrondH Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Bildene finnes ikke når jeg har minnebrikken i kamera heller. Dette har skjedd en gang før med ett annet digital-kamera, men da var jeg såpass lur å formaterte hele greia. Har funnet noen av bildene nå ved å bruke dette dos-baserte programmet, men mangler fremdeles ca 20 bilder. Lenke til kommentar
TrondH Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 ingen andre med erfaringer? Lenke til kommentar
twhumax Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hvorfor driver dere å tar minnekortet ut og inn av kameraet? Lager sikkert dårlig kontakt på sikt? Jeg stapper bare USB kabelen i kameraet (Olympus C-350Z) og overfører bildene på et øyeblikk. Lenke til kommentar
TrondH Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Har USB2.0 minnekort-leser. Går mye enklere da + slipper diverse kabler og styr. Sliter forresten ennå med å få frem di "usynlige bildene". Lenke til kommentar
TrondH Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 *bump* Nå har det skjedd igjen.. Denne gangen med ett annet kamera og Memory Stick minnekort.. Utrolig kjipt!!!! Noen må jo ha hatt samme problemet en gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå