danilovic Skrevet 25. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2002 Jada. prøvde det og. Hjalp visst heller ikke. Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Bare litt kort innpå, hva har du i den boksen din? Og overklokker du ? Fsb ? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 Pentium 3 800 MHz 256 MB SDRAM, hvorav en original Apacer brikke Spacewalker Shuttle Apollo Pro med VIA chipset Western Digital 80 GB Creative SB Live! 5.1 Gainward Geforce 2 ti/450 TV Golden Sample Pioneer 105 slot-in DVD 16/40 Yamaha CRW2100 16/10/40 3Com Etherlink Cretaive DXR3 MPEG2-kort for bedre kvalitet på DVD-filmer Overklokker ikke. Lenke til kommentar
dessident Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Vettafaen om dette er interressant, men ; http://www.viahardware.com/686bfaq.shtm#_Toc518065962 Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 Har vel prøvd Via 4in1 og... Hjalp ikke. dessident: Jeg leste en gammel post fra deg. Og du hadde akkurat samme problemet! Har du funnet en løsning? Lenke til kommentar
dessident Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Heisann sosohal. Nei, har ikke fikset problemet. Har fortsatt sinnsvake mongis ytelser på kopiering, overføring og sjit mellom scsi diskene, ide diskene og scsi cdromene. Når folk tar fra meg i nettverk går det rimelig kjappt, bare de henter fra ide diskene mine. Akkurat nå har jeg kjøpt nytt system, som kommer inn 06.06. (sis 645dx, 1.8 ghz p4). Jeg satser på at det er southbridgen (via + p3 opplegget), den derre linken jeg pasta til deg på forrige post, som fisser opp hele systemet. Jeg har heller ikke drivet å gjort noe sånn feilsøkings greier .. Har ikke pesa så mye med det egentlig. Det jeg først trodde det var, var at det var scsi instillingene mine som var satt feil. Prøvd alt, fiksa i scsi bios. Oppdatert hovedkort bios, scsi bios og alt av nyere drivere på OS (windows 2000 / windows XP). Hjalp ikke. Så trodde jeg at det var det at jeg ikke brukte terminator (sånn svart tingest), men det var også feil (gjorde ingen nytte, ble heller verre). Men du kan prøve å installere alt utenom sb live 5.1 ? Jeg tror det er en major bug med 5.1 kort og noen systemer, flere som har litt problemer der ved at sb kortet monger. Jeg får vel hivd over disker og sånt på det nye systemet rundt den 8-9-10 juni, skal ta kontakt og si hvordan det gikk. Bare håper sterkt på at det ikke er scsi kortet som er herpa ellernoe : OM ikke diskene : ( Adaptec 19160) Lenke til kommentar
dessident Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Men siste gang jeg kjøper VIA og Intel iallefall Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 Jeg har prøvd uten lydkortet og. :wink: Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 Nå prøvde jeg med disken til kompisen min. Og gikk det? Nei. Men ting ser faktisk ut til å fungere bedre. Har fremdeles ikke lyd, så jeg lurte på om noen her har noen lure drivere til SB Live! 5.1 på lager til XP på lager? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 18:00, sosohal skrev:Nå prøvde jeg med disken til kompisen min. Og gikk det? Nei. Men ting ser faktisk ut til å fungere bedre. Har fremdeles ikke lyd, så jeg lurte på om noen her har noen lure drivere til SB Live! 5.1 på lager til XP på lager? http://www.soundblaster.com/support/drivers/ Kjetil Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 18:12, Kjetil Lura skrev: Quote: Den 2002-06-06 18:00, sosohal skrev: Nå prøvde jeg med disken til kompisen min. Og gikk det? Nei. Men ting ser faktisk ut til å fungere bedre. Har fremdeles ikke lyd, så jeg lurte på om noen her har noen lure drivere til SB Live! 5.1 på lager til XP på lager? http://www.soundblaster.com/support/drivers/ Kjetil De har jeg nok prøvd før. Fant en "SB Live! fix by j_skarl" eller noe; den virka nesten... Men jeg får ikke installert kortet i Windows skikkelig (ikke drivere) Noen som har prøvd denne fixen og samtidig fått fiksa det? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Dette høres mer og mer ut som en diskkrasj... Siden du får forskjellige adresser på errorsene. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 Men jeg har da enda ikke greid å få påvist at det faktisk er disken det er noe galt med. Og hvordan vil du forklare at disken funker utmerket i kompisen min sin PC? :???: Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Hmm Jeg tror det er en konflikt her, hardware sådann. På mange hovedkort deles enten dma eller irq (husker ikke hvilken, om ikke begge) mellom det siste pci sporet og ide kontrolleren Dvs at ved visse oppsett på f.eks. IDE kontrolleren, vil ikke nevnte pci spor virke, og vice verca. Prøv å flytte lydkortet til et anna spor, evt prøv med så "clean" ide konfigurasjon som mulig:) mvh richard Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 Nå oppdaga jeg noe merksnodig. Når jeg skal legge inn lyddrivere, henger maskina mi seg! Gjelder både med en Audigy-CD jeg lånte av en kompis sammen med et Audigy-kort (funka ikke med det heller), og de nye driverne jeg henta ned fra Creative. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå